ניצולות יד לאחים מכפרים ערביים בשבתון הכנה לקראת הימים הנוראים

כ-70 נשים שחולצו על ידי יד לאחים מכפרים ערביים השתתפו עם ילדיהן בגיבוש מיוחד שנערך בשבת האחרונה, כהכנה לקראת חגי תשרי. השבת נערכה במתחם אירוח רחב ידיים במרכז הארץ (בארץ)

מייסד יד לאחים הרב שלום דב ליפשיץ זצ"ל, שהשבוע חל יום פטירתו, בשבת לניצולות הארגון (צילום: יד לאחים)

הסמינר המיוחד נפתח כבר ביום שישי בארוחת צהריים שלוותה במופע על ימי הרחמים והסליחות - שילוב של דברי התעוררות מפי הרבנית חגית שירה סויסה בליווי שירי נשמה וסליחות עם ציפורה איבגי.

בהדלקת נרות שבת אירעו רגעים מרגשים כאשר כמה וכמה נשים הדליקו נרות לראשונה מאז חולצו מהכפרים הערביים. לאחר מכן, הן סיפרו כי היה זה רגע מיוחד שגרם להן להרגיש מחוברות יותר לעם ישראל. אחת מהן שלמדה בעברה בפנימייה דתית אף פרצה בבכי וסיפרה כי הדלקת הנרות החזירה אותה באחת לימים שבהם שמרה תורה ומצוות, וכי מכאן ולהבא היא מתכוונת לשמור שבת כהלכתה ולהתחזק בשמירת התורה והמצוות.

במהלך השבת ערכו העובדות הסוציאליות של יד לאחים סדנת הכרות בין הנשים הניצולות, שבמהלכה התברר למשתתפות כי כמעט כולן חולקות סיפור חיים דומה וקשה. לצד זאת לוותה השבת בהרצאות, תכניות מגוונות ושיחות נפש לתוך הלילה שנועדו לעודד את הנשים להשאיר מאחור את עברן העגום ולצאת לדרך יהודית חדשה.

בהרצאות שמו המרצים דגש על הקניית ערכים יהודיים ועל החגים הקרובים, כמו גם על העובדה שמדובר בזמן של תשובה בו יכול כל יהודי לפתוח דף חדש, להשאיר מאחוריו את עברו ולהתקרב לקב"ה. התרגשות רבה הייתה כשכמה ניצולות שיתפו את כולם בהתרגשות לקראת הימים הנוראים הראשונים בחייהם כשהם יחוו אותם בין אחיהם ואחיותיהם.

במקביל, לאורך כל שעות השבתון, נערכו פעילויות מיוחדות לילדים על ידי צוות מיוחד של גננות ומדריכות מקצועיות, כשבמוצאי השבת חולקו להם פרסים יקרי ערך.

ביד לאחים מציינים כי בדיוק בשבוע של הסמינר, חל יום השנה השישי למייסד הארגון הרב שלום דב ליפשיץ שדחף ועודד לערוך מידי תקופה שבתונים כגון אלו לנשים הניצולות, כדי לחזק את זהותן היהודית, וכי פעילות השבת כולה הוקדשה לעילוי נשמתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר