צפו בתיעוד מהמעצר

שוטרים עצרו נער בהר ברכה באלימות קשה

שוטרים סמויים של ימ"ר שי עצרו סמוך ליישוב הר ברכה נער צעיר בחשד להפרת צו מנהלי נגדו. למרות שהוא לא התנגד למעצר נהגו בו השוטרים בברוטליות קשה במיוחד (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות אתר הקול היהודי)

יום לאחר ההפגנות והאלימות הקשה של השוטרים בירושלים כנגד המפגינים החרדים והתגובות הקשות במערכת הפוליטית והן על ידי המפכ"ל נראה כי האלימות המשטרתית ממשיכה. נער יהודי, כבן 17, תושב השומרון נעצר לפני זמן קצר ע"י בלשים מימ"ר ש"י סמוך ליישוב הר ברכה. הנער חשוד כי הפר צו מנהלי הקיים כנגדו. מהסרטון שצולם על ידי עדי ראייה נראים הבלשים כשהם קופצים על הנער ועוצרים אותו תוך אלימות קשה.

ב'חוננו' מציינים כי כיום נמצאים עשרות נערים מרחבי יהודה ושומרון תחת צווי הגבלה מנהליים, הצווים ניתנים ללא משפט וללא הצגת ראיות וחתומים בידי אלוף פיקוד מרכז רוני נומה.

הצווים מגבילים את הנערים בהגבלות שונות - הרחקות, מעצרי בית ואיסורי יצירת קשר. עו"ד מארגון חוננו מעניק סיוע משפטי לעצור.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו דוחים ביתר שאת פרשנות מעותת ביחס לאירוע זה או יצירת מצג שווא שאין בו כלום מלבד הצגת העבריין כקורבן, ואוכף החוק כמי שלכאורה נטפל אליו על לא עוול בכפו. ראוי שהאמת תיאמר כי החשוד נעצר בעקבות צו מעצר שהוצא בבימ״ש זאת לאחר שהפר מעצר בית.

עם הגעת בלשי המשטרה לממש את הצו ולעצור את החשוד, הם נתקלו בהתנגדות אקטיבית של החשוד למעצר שהחלה עוד בטרם התיעוד.

בכדי לממש את תפקידם ולהשלים את ביצוע המעצר עפ״י חוק, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח במטרה לאזוק את החשוד, שעה שהוא מתנגד למעצר ומונע את ביצועו התקין.

נזכיר כי לא בכדי ניתנה לכל שוטר הסמכות לשימוש בכוח מכוח החוק, בין היתר מקום שבו הוא נתקל בהתנגדות של חשוד לביצוע מעצר כחוק. ואמנם כפי שניתן לראות בסרטון, עם השלמת ביצוע המעצר ואזיקת החשוד פסק השימוש בכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר