נתניהו וטראמפ נפגשו בניו יורק ודנו על הנושא האיראני

ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפוי לשאת מחר דברים בעצרת האו"ם נפגש הערב עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושוחח איתו על הנושא האיראני ועל תהליך השלום (מדיני)

טראמפ ונתניהו הערב (צילום: לע"מ)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נועדו הערב (ב') בניו יורק בשולי כינוס עצרת האו"ם. "אני מצפה לדון איתך כיצד נוכל להתמודד עם ההסכם הגרוע עם איראן והתוקפנות הגוברת שלה באזור", אמר נתניהו לנשיא האמריקני. טראמפ השיב לנתניהו: "אנו עושים מאמצים כדי להשיג שלום במזרח התיכון, אני חושב שיש לנו סיכוי אמיתי".

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "נדון בדרכים שבהן נוכל לתפוס את ההזדמנות לשלום בין ישראל לפלסטיני ובין ישראל לעולם הערבי". נתניהו הוסיף: "תחת הנשיא טראמפ עמדתה של ארה"ב לצד ישראל הפכה חזקה ואני רוצה להודות לך בשם אזרחי ישראל ולברך אותך בשנה טובה".

טראמפ פנה לנתניהו ואמר: "זה כבוד גדול לארח אותך כאן. נעשה את כל המאמצים כדי להשיג שלום במזרח התיכון. רוב האנשים יגידו שאין שום סיכוי לכך, אבל אני חושב שיש לנו סיכוי. ישראל תרצה לראות את זה קורה וכך גם הפלסטינים".

בפגישתם יציג נתניהו לטראמפ את עמדת ישראל לפיה על ארה"ב לפעול לביטול הסכם הגרעין עם איראן או לחילופין להכניס בו שינויים משמעותיים, ובכלל זה החרפת הסנקציות נגד איראן; הגברת הפיקוח על תוכנית הגרעין של איראן; הארכת המגבלה האוסרת על איראן שלא להעשיר אורניום ברמה גבוהה גם אחרי תום 10 השנים; תביעה מאיראן להשמיד את הצנטריפוגות המתקדמות הקיימות בידה היום; דרישה מאיראן להפסיק את תוכנית הטילים לטווח ארוך שלה; ודרישה מאיראן להתחייב להפסיק את תמיכתה בחיזבאללה ובחמאס בנשק ובכסף.

טראמפ מצדו מתכוון לגייס את המדינות החברות באו"ם כדי שיצטרפו למאמצים של ארצות הברית למאבק בשתי חזיתות: הטילים של צפון קוריאה והסכם הגרעין עם איראן שנחתם בתקופת הנשיא ברק אובמה, הסכם שטראמפ השמיץ לא פעם ואף איים לבטל לחלוטין.

מוקדם יותר היום איים טראמפ כי ארה"ב "תיסוג מהסכם הגרעין עם איראן אם תחשוב שהאו"ם לא מקפיד לפקח עליו כראוי". את המסר הקריא שר האנרגיה האמריקני ריק פרי במהלך דיון בוועדה לאנרגיה אטומית, שהתכנסה בווינה. בדיון הבהיר טראמפ: "ארה"ב לא תשלים עם פיקוח רפה או בלתי מספק על ההסכם".

נתניהו נחת ביום שישי האחרון בניו יורק בתום מסע מדיני מוצלח באמריקה הלטינית. בשולי עצרת האו"ם צפוי נתניהו לערוך שורה של פגישות עם מנהיגים ובהם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, נשיא רואנדה פול קגאמה, נשיא פנמה חואן קרלוס וארלה, נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז ונשיא ברזיל מישל טמר. נתניהו דחה את בקשתו של ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן להיפגש איתו, עקב התמיכה המסורתית של שבדיה בפלסטינים ובהחלטה האחרונה של אונסק"ו בנושא ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר