אלפים בסכנת חיים

הסופה 'מריה' מכה בקריביים: "מתפללים"

האיים הקאריביים סובלים שוב מאימת ההוריקנים כשסופה נוספת "הוריקן מריה" מכה כעת באיים עם רוחות עוצמתיות במיוחד של 260 קמ"ש שגרמו להתעופפות הגגות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ממראות ההרס של הוריקן הארווי (צילום: שאטרסטוק)

הוריקן "מריה" התחזק הלילה (שלישי) לדרגה 5, הגבוהה ביותר בסולם ספיר-סימפסון, ופגע באי דומיניקה שבמזרח האיים הקריביים. במרכז הלאומי להוריקנים מעריכים כי הסופה עלולה להתחזק עוד יותר וצפויה לגרום לנזקים קשים ביותר. על פי ההערכות, הרוחות שבמוקד הסערה נושבות במהירות אדירה של כ-260 קמ"ש.

כל המקומות שבהם פורסמה אזהרה ספגו פגיעה קשה כבר בהוריקן "אירמה", העוצמתי ביותר שנרשם באוקיינוס האטלנטי, שהביא למותם של יותר מ-80 בני אדם באיי הקריביים ובארצות הברית, כך שנראה שסאת הסבל שלהם לא הסתיימה.

מסלול ההתקדמות הנוכחי של "מריה" מצביע כי היא צפויה לפגוע כבר מחר ישירות בפוארטו ריקו ובאיים נוספים שרק לאחרונה נפגעו כתוצאה מהוריקן "אירמה".

"הסופה מכה ללא רחמים! אנחנו מתפללים לחסדי האל שנשרוד את ההוריקן", כתב ראש ממשלת דומיניקה, רוזוולט סקריט בחשבון הפייסבוק שלו. כמה דקות מאוחר יותר דיווח סקריט כי הוא שומע גגות שנתלשים מבתיהם. "הגג שלי נתלש ממקומו וביתי מוצף, אני נתון לחסדיו של ההוריקן". 7 דקות מאוחר יותר כתב כי כוחות החילוץ הצליחו להגיע אליו והוציאו אותו מביתו. "דומיניקה איבד את כל מה שכסף יכול לקנות לאחר הוריקן 'אירמה'", ציין ראש הממשלה. "הרוחות העיפו את גגות הבתים של כל מי שדיברתי או הייתי בקשר איתו".

הרשויות בדומיניקה הורו על סגירת בתי הספר ומשרדי הממשלה וקראו לתושבים להיכנס למקלטים מחשש לפגיעה קשה בתשתיות. עוד לפני פגיעת הסופה אמר ראש הממשלה סקריט: "אנחנו צריכים לקחת ברצינות את 'מריה'. כל כך הרבה משקעים מסכנים את דומיניקה".

הגשמים והרוחות כבר החלו באיים הקריביים לפני שלושה ימים, ובברבדוס רחובות רבים מוצפים ולא מאפשרים לאנשים לנוע כמעט בכלל. לפי המרכז הלאומי להוריקנים, באיים השונים צפויה עלייה חדה בגובה המים בעקבות מזג האוויר הסוער.

אזהרות הוריקן פורסמו בשורה ארוכה של איים, בהם איי הבתולה הבריטיים, איי הבתולה האמריקניים, אנטיגואה וברבודה וכן האי הצרפתי-הולנדי סן מרטן. גם הרשויות באיים גואדלופה ומרטיניק שנמצאים שליטה צרפתית הורו לתושבים לצפות לשיטפונות ולשיבושים באספקת החשמל והמים.

גורמים רשמיים בארצות הברית הזהירו גם את תושבי האי פוארטו ריקו שנמצא תחת חסות אמריקנית, וקראו להם למצוא מחסה. הממונה על ביטחון הציבור באי אמר לתושבים: "אתם חייבים להתפנות, אחרת תמותו. אני לא יודע איך לומר את זה בצורה ברורה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר