ביקורת מבית?

ח"כ גפני תקף את המפכ"ל, 'יתד נאמן': "אלשיך לא אשם"

בעוד ח"כ משה גפני תקף בחריפות את מפכ"ל המשטרה ואף אמר כי אינו ראוי לעמוד בראש המערכת - בשל אלימות השוטרים, עיתון "יתד נאמן" מצנזר את הביקורת ודווקא מגבה את רוני אלשיך (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המכפ"ל אלשיך וח"כ גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עיתון "יתד נאמן" ממשיך הבוקר (שלישי) במתקפה וגינוי נגד האלימות המשטרתית שתועדה בהפגנת חסידות תולדות אהרן ופורסמה לראשונה ב"כיכר השבת", תחת הכותרת "דרישה ציבורית: למצות את הדין עם השוטרים האלימים".

אך בעוד יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מתח ביקורת על מפכ"ל המשטרה ואף אמר כי אינו ראוי לעמוד בראש המערכת, הרי ש'יתד נאמן' אינו מביא את הביקורת של גפני על המפכ"ל.

בעיתון הבוקר מביאים את שיחתו של גפני עם השר ארדן וכותבים כי "יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני שוחח עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואמר שאסור לעבור בשקט על האלימות הקשה של השוטרים. מדובר באלימות חסרת רסן שאסור לעבור עליה לסדר היום בעיקר כשמדובר בשוטרים שאמונים לשמור על הסדר הציבור".

בהמשך מביאים ב'יתד נאמן' כי השר אמר לגפני כי הנושא נחקר על ידי מח"ש, לא יטויח ויטופל באופן הנכון ביותר.

בעוד גפני יצא במתקפה נגד המפכ"ל הרי ש'ביתד נאמן' לא רק שלא מביאים את המתקפה אלא אף מצטטים את דברי המכפ"ל שהורה לבדוק את האלימות.

"מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך התייחס אתמול לראשונה לאלימות השוטרים בהפגנת חסידי תולדות אברהם יצחק בירושלים. 'הרגשתי רע כשראיתי את ההפגנות. אם שוטר איבד שליטה הוא ישלם על זה. המחלקה לחקירות שוטרים תחקור את השוטרים שהיו מעורבים באירועים האלימים שהיו במהלך ההפגנה'", דיווחו ב'יתד'.

גם במאמר בעיתון נמתחה ביקורת נוקבת על המשטרה אך לא על מפכ"ל המשטרה, בניגוד לעמדת גפני.

תחת הכותרת "תרבות של אלימות" נכתב כי "המפכ"ל לא אשם בכך שלא הצליח לשנות את המשטרה. יתכן שכדי לשפר את המשטרה, צריך היה "לסגור" אותה לחלוטין ולהתחיל מחדש. מעין "רִיסֶט" שיש במחשב. אבל כיוון שאין אפשרות לעשות זאת, אז מה שהיה הוא שיהיה. בין שוטרי המשטרה יש אנשים אלימים, ברוטאלים, אכזריים, חסרי מעצורים, שמחפשים את ההזדמנות לפרוק את יצריהם האפלים מול אזרחים.

"כבר לפני עשרות רבות בשנים, עוד בימיה הראשונים של המדינה, קבע מרן הרב מבריסק זצוק"ל, כי השתתפות בהפגנות היא סכנת חיים, ורק אלו החשודים ב"ציונות" וסבורים כי השוטרים אינם מסוגלים להרוג, יכולים לסכן את חייהם מול השוטרים החשודים בשפיכות דמים. בתוך כוח האדם המגיע למשטרה, יש גם צעירים שלא מצאו עבודה טובה יותר, והם מחפשים את ה"אקשן" לפרוק את יצריהם האלימים. חובה לציין בכל מאמר מסוג זה, שאין מדובר בהכללה. יש שוטרים אדיבים, מתורבתים, העושים את עבודתם נאמנה, אבל יש יותר מדי שוטרים פרועים, שאינם בוחלים במעשים ברוטאליים כנגד אזרחים. שלא לדבר על תרבות השקר שלהם, כאשר תמיד – לטענתם - האזרחים הם אלו האשמים באלימות".

במאמר נכתב עוד כי "במקרה האחרון, לולי היו מצלמות בשטח, היו אותם שוטרים אלימים שמח"ש בודק כרגע את העדויות והתיעודים שהנציחו את מעשיהם הם היו טוענים שהותקםו ובסך הכל התגוננו. אבל כאשר הדברים מונצחים בצילומים מהשטח, אזי העובדות ברורות. המראות מהשטח מוכיחים שמדובר בכמה לובשי מדים שאינם מלמדים כמובן על הכלל. שהצליחו אולי בפעם הראשונה לזעזע אפילו את התקשורת החילונית, זו הרחוקה מאהדת חרדים. ולא הייתה מתנגדת שיקבלו מכה אחת או שתיים.

"הדרישה הציבורית למצות את הדין עם אותם שוטרים אלימים שחצו באירוע האחרון את הקווים האדומים, הולכת ומתעצמת. המפכ"ל יצטרך לערוך בדק בית יסודי כדי לנכש את העשבים השוטים. אלשיך, כמובן, מאשים את המפגינים, אבל מה לעשות שהמראות מהשטח מוכיחים שמדובר בחבורה אכזרית של לובשי מדים, שהצליחו אולי בפעם הראשונה לזעזע אפילו את התקשורת החילונית, זו הרחוקה מאהדת חרדים, ולא הייתה מתנגדת שיקבלו מכה או שתיים. הדרישה הציבורית למצות את הדין עם אותם שוטרים אלימים שחצו בארוע האחרון את הקוים הולכת ומתעצמת. המפכל יצטרך לערוך בדק בית יסודי לנכש את העשבים השוטים".

יודגש כי בחסידות תולדות אברהם יצחק מתייצבים כפי שעשו מאז קום המדינה וכפי שרוב היהדות החרדית נוהגת, וההפגנות נעשו רק על מעצרו של נכד האדמו"ר, שלפי הודעת לשכת גפני, שוחרר בפעילותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר