נאום נתניהו בעצרת האו"ם

נתניהו פנה לאיראנים - בפרסית: "אתם לא האוייבים שלנו"

"אתם לא אויבינו, אתם חברינו. יום אחד חבריי, אתם תשוחררו מהמשטר הרשע שמאיים עליכם", כך אמר ראש הממשלה במסר לעם האיראני. לעלי חמינאי אמר: "אורה של ישראל לא ייכבה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

כשעתיים לאחר נאומו התקיף של נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם, בו התבטא נגד הסכם הגרעין עם איראן, עלה לדוכן הנואמים ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסר לאזרחי ישראל שפרסם לפני נאומו, אמר ראש הממשלה: "אני תמיד מתרגש כשאני מביא את דברכם בפני אומות העולם כאן באו"ם. אגיד דברים ששליט איראן והעם באיראן יזכרו תמיד". צפו בנאומו המלא של נתניהו:

בפתח נאומו אמר נתניהו: "אנחנו באמצע מהפכה גדולה במעמדה של ישראל בין האומות. זה קורה כי כל כך הרבה מדינות התעוררו סוף סוף לראות מה ישראל יכולה לעשות למענן. ישראל היא האומה החדשנית ביותר. יש לנו הכול. עכשיו המדינות האלה מכירות ביכולות של ישראל בלוחמה בטרור. בשנים האחרונות סיפקנו מודיעין שמנע עשרות פיגועים גדולים ברחבי העולם. הצלנו חיים רבים. העולם מחבק את ישראל וישראל את העולם".

"עוד לא ביקרתי עדיין באנטרטיקה" אמר נתניהו, "אבל יום אחד אני רוצה לבקר שם, כי שמעתי שגם פינגווינים תומכים נלהבים בישראל. אתם צוחקים, אבל לפינגווינים אין בעיה לזהות שיש דברים שהם שחור ולבן. כשזה מגיע להחלטות האו"ם בקשר לישראל - האבחנה הזאת לא קיימת".

"היא לא הייתה קימת בדצמבר כשמועצת הביטחון קבעה החלטה שגרמה לנסיגה בתהליך השלום. היא לא הייתה קיימת במאי שעבר, כשארגון הבריאות העולמי אימץ החלטה של סוריה שביקרה את ישראל על תנאי הבריאות ברמת הגולן". ראש הממשלה נזף במדינות, "אתם לא רציניים, זה מגוחך! סוריה הפגיזה, הרעיבה, תקפה בגז ורצחה מאות אלפים מאזרחיה, ופצעה עוד מיליונים, בעוד שישראל היא שסיפקה טיפול רפואי מציל חיים לאלפי קורבנות. אבל את מי ארגון הביראות העולמי מבקר? את ישראל".

נתניהו מאזין לנאום טראמפ (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם (צילום: UN Photo/Kim Haughton)

"אין גבול לאבסורדיות של האו"ם בנוגע לישראל? ביולי אונסק"ו הכריז שקבר ה"פטריארך" בחברון הוא אתר מורשת פלסטיני. זה יותר גרוע מפייק ניוז, זו היסטוריה מזוייפת. נכון שאברהם, אביהם של יצחק וישמעאל קבור שם, אבל גם יצחק, יעקב, שרה, רבקה ולאה, שבמקרה היו פטריארכים ומטריארכים של העם היהודי. לא תקראו על זה בדו"ח האחרון של אונסק"ו, אבל אם תרצו, תוכלו לקרוא את זה בפרסום מינורי יותר, שנקרא התנ"ך. אני ממליץ".

"רגע אחד לרצינות" המשיך נתניהו, "למרות האבסורד והחזרה של אירועים מגוחכים כאלה, יש שינוי. לאט אך בטוח. יש סימני שינוי חיובי, אפילו באו"ם. אדוני המזכ"ל" פנה נתניהו למזכ"ל האו"ם, "אני מעריך מאוד את הצהרתך ששלילת זכותה של ישראל להתקיים היא אנטישמיות, חד וחלק. זה חשוב, כי במשך זמן רב מדי המרכז של האנטישמיות העולמית היה פה באו"ם".

"למרות שזה ייקח שנים רבות, אני בטוח לחלוטין שהמהפכה של ישראל בקשרים עם אומות אינדיבידואליות ישתקף גם כאן. אני אומר זאת בגלל שיש שינוי בעמדה של חלק מהחברים העיקריים שלנו, תודות לתמיכתו של הנשיא טראמפ, השינוי הזה צובר כוח. תודה לך הנשיא טראמפ, על תמיכה בישראל באו"ם, ותמיכתה של השגרירה ניקי היילי".

"חייבים לומר את האמת גם על איראן - כפי שהנשיא טראמפ עשה בעוצמה הבוקר" המשיך נתניהו, "הייתי שגריר באו"ם ואני ראש ממשלה שמשרת שנים רבות את ישראל. הקשבתי להרבה מאוד נאומים כאן, אף אחד מהם לא היה אמיץ וישיר יותר מזה שהנשיא טראמפ נשא. הוא קרא בצדק לעסקת הגרעין עם איראן "מביכה". לא יכולתי להסכים איתו יותר. איראן מתחייבת להרוס את מדינתי, כל יום. איראן מנהלת קמפיין הרס ברחבי המזרח התיכון ומפתחת טילים בליסטיים שמאיימים על כל העולם".

(צילום: UN Photo/Rick Bajornas)

"לפני שנתיים", הזכיר נתניהו, "הסברתי כאן למה העסקה הגרעינית עם איראן לא רק לא חוסמת את דרכה לפצצה, אלא סוללת אותה. כי בהגבלות שהוטלו על תוכנית הגרעין של איראן יש סעיף שאומר שבעוד כמה שנים הן יוסרו אוטומטית, לא על ידי שינוי בהתנהגות של אירן ובהפחתת האגרסיביות שלה - אלא רק בגלל שינוי בלוח השנה. הזהרתי שכאשר השקיעה הזאת תגיע - צל כבד יוטל על המזרח התיכון וכל העולם. אירן תהיה חופשייה להעשיר אורניום בקנה מידה תעשייתי, מה שיציב אותה על הסף לפיתוח נשק גרעיני".

"ראינו בחודשים האחרונים כמה מסוכן יכולים להיות אפילו מספר מועט של כלי נשק בידי משטר סורר. דמיינו מאות כלי נשק גרעינים בידיה של אימפריה אסלאמית, וכוונה לשגר אותם לכל מקום בעולם. יש אנשים שעדיין מגנים על העסקה המסוכנת עם איראן וטוענים שהיא תחסום את דרכה לפצצה. זה בדיוק מה שאמרו על ההסכם הגרעיני עם צפון קוריאה וכולנו יודעים לאן זה הגיע".

"המדיניות של ישראל לגבי ההסכם עם איראן פשוטה מאוד: שנו אותו או בטלו אותו. תקנו אותו או קצרו אותו. לבטל את העסקה - הכוונה להחזיר את הלחץ על איראן שכולל סנקציות. תיקון העסקה דורש הרבה דברים, בהם פיקוח על כל אתרים חשודים והטלת ענישה על כל הפרה".

"מעבר לתיקון העסקה, עלינו לעצור את איראן גם מפיתוח טילים בליסטיים ולגרום לנסיגה בתוקפנות שלה באזור. אני זוכר שהיו לי דיונים בעניין הזה, היה לי תפקיד אקטיבי בהם, והרבה תומכים בעסקה האמינו בנאיביות שזה ימתן את איראן איכשהו ויהפוך אותה לחברה אחראית בקהילה הבינלאומית. אני לא הסכמתי. הזהרתי שכשהסנקציות יוסרו איראן תתנהג כמו נמר משוחרר, וזה בדיוק מה שהיא עושה היום".

(צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
(צילום: UN Photo/Kim Haughton)

"מהים הכספי לים התיכון, מטהרן לטרטוס - מסך איראני נפרש ברחבי המזרח התיכון" פירט ראש הממשלה. "אירן פורשת מסך טרור ומאיימת להשמיד את ישראל. יש לי מסר פשוט לאייתולה חמינאי, הדיקטטור של איראן - אורה של ישראל לא ייכבה לעולם, נצח ישראל לא ישקר" אמר ראש הממשלה בעברית. "אלו שמאיימים עלינו בהשמדה שמים עצמם בסכנה. ישראל תגן על עצמה בכוח צבאי. נפעל למנוע מאירן לבסס צבא בסוריה, לייצר נשק קטלני בסוריה או לבנון לשימוש נגדנו ולפתוח חזית טרור חדשה עם ישראל לאורך הגבול הצפוני שלנו".

בשלהי נאומו, פנה נתניהו לעם האיראני: "יש לי מסר לאנשים באיראן: אתם לא אויבינו, אתם חברינו. יום אחד, חבריי האיראנים, אתם תשוחררו מהמשטר הרשע שמאיים עליכם. אסירים פוליטיים ונשים כמו נדה סולטן, שהושארה להיחנק ברחובות טהרן. לא שכחתי אותה, וגם אתם לא. כשיום שחרורכם יגיע, החברות בין העמים העתיקים שלנו תשגשג שוב" אמר ראש הממשלה במסר לעם האיראני.

(צילום: UN Photo/Ariana Lindquist)

"בעימות עם המשטר האירני אנו לא לבד. אנו עומדים כתף אל כתף עם השותפים לתקוות שלנו לעתיד טוב יותר בעולם הערבי. עשינו שלום עם ירדן ומצרים, שאת נשיאה האמיץ פגשתי אתמול. אני מעריך את תמיכתו בשלום ומצפה לעבוד איתו ועם מנהיגים אחרים כדי לקדם שלום. ישראל מחויבת לשלום עם כל השכנות הערביות שלנו, כולל הפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר