בנאומו בעצרת האו"ם

סיסי לאזרחי ישראל: "תמכו בהנהגה שלכם"

נשיא מצרים נשא אמש דברים על בימת האו"ם וקרא לישראלים לעמוד מאחורי ההנהגה שלהם כדי שיהיה ניתן לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא סיסי באו"ם אתמול (צילום: UN Photo/Cia Pak)

נשיא מצרים , עבד אל-פתאח א-סיסי , פנה לישראלים והפציר בהם: תמכו בהנהגה שלכם. האמירה הלא שגרתית הזו נאמרה אמש (יום ג') מעל בימת עצרת האו"ם, שם נאם נשיא מצרים כשעה קלה לאחר נאום ראש הממשלהבנימין נתניהו, איתו נועד יממה לפני כן בניו יורק.

"את הקריאה הראשונה שלי אני מפנה לעם הפלסטיני", אמר א-סיסי בנאומו בעצרת הכללית. "אני אומר לו שחשוב מאוד להתאחד מאחורי המטרה, לא להיות חלוקים ולא לפספס את ההזדמנות". לדברי א-סיסי, הפלסטינים צריכים "להיות נכונים להסכים לדו-קיום עם האחר, עם הישראלים, בביטחון ובשלום, על מנת להשיג ביטחון ויציבות לכולם".

או-אז פנה א-סיסי גם לישראלים: "אני מפנה קריאה לעם הישראלי ואומר שיש לנו במצרים ניסיון נהדר ועצום מבחינת השלום אתכם במשך יותר מ-40 שנה. אנחנו יכולים לשחזר את המהלך הנהדר הזה פעם נוספת. אני קורא לכם לעמוד מאחורי ההנהגה המדינית שלכם ולתמוך בה. אל תהססו. אנחנו כולנו איתכם כדי להביא להצלחת המהלך הזה. ההזדמנות הזו עלולה לא לחזור שוב".

אתמול בלילה נפגשו נתניהו וא-סיסי בניו יורק באופן פומבי, לראשונה מאז נכנס א-סיסי לתפקידו ב-2014. מאחורי המנהיגים הוצב דגל מצרים בלבד וסיסי אף העלים את הפגישה מעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. א-סיסי אמר בפתח פגישתו עם נתניהו: "תודה רבה לך שהגעת לפגישה עם האורחים הנכבדים".

צילום: אבי אוחיון לע"מ

דוברו של נשיא מצרים עדכן כי הפגישה עסקה בדרכים לחידוש תהליך השלום. הוא ציין כי א-סיסי הדגיש את החשיבות שמעניקה ארצו לחידוש המשא ומתן בין הפלסטינים והישראלים על מנת להגיע לפתרון צודק המתבסס על רעיון שתי המדינות. הנשיא המצרי הודה לממשל טראמפ על המאמצים שמשקיעה ארה"ב בנושא, וציין כי פתרון הסוגיה הפלסטינית ייצור מציאות חדשה במזרח התיכון שתאפשר יציבות וביטחון לכל עמי האזור.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו ציינו כי הפגישה עם הנשיא המצרי ארכה כשעה וחצי, הייתה מקיפה ועסקה בבעיות באזור. עוד נמסר כי א-סיסי הביע רצון לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים ובאזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר