שיגור מתגרה

איראן ביצעה ניסוי בטיל חדש: "לא נבקש רשות מאף אחד"

הטיל החדש הוצג במהלך מצעד צבאי; "איראן לא תבקש רשות מאף מדינה לייצור טילים" אמר שר ההגנה האיראני. שר הביטחון אביגדור ליברמן: "דמיינו מה יקרה אם איראן תשיג נשק גרעיני" (עולם)

שיגור הטיל החדש (צילום: מתוך התקשורת האיראנית)

איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי מסוג "חורמשאר", שמסוגל לדבריה "לחמוק ממערכות ההגנה של האויב וניתן לכוונו מרגע השיגור ועד לפגיעה במטרה".

שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי הכריז כי "איראן לא תבקש רשות מאף מדינה לייצור טילים מסוגים שונים". לדברי שר ההגנה האיראני חאתמי: "לא תהיה השפעה לשום איום ולא נבקש רשות מאף אחד בדרך לשיפור יכולות ההגנה של המדינה.

שיגור הטיל הבליסטי הוצג בטלוויזיה הממלכתית של איראן, אולם לא דווח מתי והיכן בוצע. בדיווח נאמר לצופים כי "אתם צופים בניסוי מוצלח של הטיל הבליסטי חורמשאר לטווח 2,000 קילומטרים, הפיתוח האחרון של איראן". איראן הכחישה כי הטיל הינו חלק מתכנית הגרעין והבהירה כי הוא לא מיועד לשאת ראש נפץ גרעיני.

במהלך מצעד בטהרן לציון 37 שנה למלחמת איראן-עיראק, הוצג הטיל האיראני החדש. הנשיא האיראני רוחאני אמר כי איראן תמשיך לחזק את יכולותיה בתחום הטילים. בנאומו אמר הנשיא האיראני: "נגביר את כושר ההרתעה הצבאי שלנו. נחזק את היכולות שלנו בתחום הטילים. איננו מבקשים רשות מאף אחד להגנת איראן. כל מדינות העולם תומכות בהסכם הגרעין מלבד ארצות הברית והמשטר הציוני".

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון אמר כי הניסוי האיראני "אינו עולה בקנה אחד עם החלטה 2231 של האו"ם. אני קורא לאיראן להפסיק את הצעדים המתגרים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "הטיל הבליסטי ששוגר היום על ידי איראן הוא לא רק התגרות והתרסה כלפי ארצות הברית ובעלות בריתה בהן ישראל וניסיון לבחון אותן, אלא גם הוכחה נוספת לשאיפות האיראניות להפוך למעצמה עולמית ולאיים לא רק על מדינות המזרח התיכון, אלא על כל מדינות העולם החופשי. דמיינו מה יקרה אם איראן תשיג נשק גרעיני. לשם היא חותרת. אסור לתת לזה לקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר