על פי מקורות זרים

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בליל שבת

על פי דיווחים בתקשורת הסורית ישראל תקפה בליל שבת מחסן נשק ליד שדה התעופה הבינלאומי של דמשק. על פי הדיווחים מדובר בירי טילים מכלי טייס משטח ישראל (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רגעי הפיצוץ לכאורה (צילום: מתוך התקשורת הסורית)

בכלי תקשורת בסוריה דווח כי בליל שבת ישראל ככל הנראה ביצעה תקיפה אווירית סמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, בירת סוריה. על פי הדיווחים, התקיפה התבצעה מחוץ למרחב האווירי הסורי, והיא כוונה לאזור שהותקף בעבר על ידי חיל האוויר הישראלי במסגרת סיכול משלוחי האמל"ח מאיראן לארגון חיזבאללה בלבנון.

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח, כי פיצוץ הרעיד את אזור נמל התעופה של דמשק בליל שבת. הפיצוץ נשמע בעיר דמשק ופרבריה וכתוצאה מכך פרצה אש באותו אזור. ממרכז המעקב הסורי נמסר כי היעד שהותקף הוא מחסן לאמצעי לחימה. גם ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית דווח מפי "גורמים יודעי דבר" כי אזור נמל התעופה של דמשק הותקף לפנות בוקר מהצד הדרומי שלו באמצעות שני טילים. בדיווח נטען כי ההערכה היא ששני הטילים שוגרו על ידי כלי טיס ישראליים מחוץ למרחב האווירי הסורי.

הדיווחים על התקיפה הופיעו תחילה ברשתות החברתיות. בעמוד הפייסבוק הפופולרי "דמשק עכשיו", שנחשב למקורב מאוד למשטר הסורי, נטען כי "'טיל עוין' נפל ביעד צבאי בקרבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק". מפעילי העמוד שלחו מסר הרגעה וציינו כי הפעילות בנמל התעופה מתנהלת כסדרה.

בעמוד הפייסבוק "פרברי דמשק עכשיו", המזוהה עם משטר אסד, ציטטו מקורות שדיווחו על אש שפרצה במקום, וצוותי כיבוי שהוזעקו כדי לכבות את הדלקה. עוד פורסם כי לא היו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק במקום. עמוד הפייסבוק העלה תמונות שמתעדות לכאורה את האש שפרצה בעקבות התקיפה.

בדף הפייסבוק של "המיליציות להגנת המולדת של המשטר", שאנשיה נלחמים לצד כוחות אסד, דיווח הכתב שלהם כי "אזור סמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק הותקף באמצעות טיל עוין. נזק נגרם במקום אך תנועת הטיסות בנמל שגרתית".

גולשים נוספים דיווחו כי מערכת ההגנה האווירית בסוריה הגיבה לתקיפה, וצירפו סרטון שבו נראה שיגור טיל לעבר מטוס, אך אמינות התיעוד מוטלת בספק כמו חלק גדול מהסרטונים המופצים מסוריה. באתר הפרו סורי "אל מסדר" דווח על שני טילים שנורו לעבר נמל התעופה ועל רעש אדיר שנגרם כתוצאה מהפיצוץ. באתר נטען כי מקורות בצבא הסורי ציינו כי לא נגרם נזק לשדה התעופה וכי לא היו נפגעים.

בישראל רואים כבר תקופה רבה בפעילות של חיזבאללה ואיראן בסוריה סכנה ביטחונית עמוקה עבור ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדיש חלק נכבד מנאומו בעצרת הכללית של האו"ם ביום ג' בשבוע שעבר לנוכחותה של איראן בסוריה. "אנו נפעל כדי למנוע מאיראן להקים בסיסים צבאיים קבועים בסוריה לכוחות האוויר, הים והיבשה שלה. אנו נפעל כדי למנוע מאיראן ייצור נשק קטלני בסוריה או בלבנון שישמש נגדנו, ואנו נפעל כדי למנוע מאיראן חזיתות טרור חדשות נגד ישראל לאורך גבולנו הצפוני. כל עוד המשטר האיראני חותר להשמדת ישראל, איראן לא תמצא אויב עז יותר מישראל", איים נתניהו.

בדומה למקרים קודמים גם הפעם לא צפויה ישראל להודות או להכחיש כי ביצעה את התקיפה על מחסן הנשק הסורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר