איום באו"ם

צפון קוריאה: "הגעת הטילים שלנו לארה"ב - דבר בלתי נמנע"

שר החוץ של צפון קוריאה איים בבימת האו"ם כי טראמפ נמצא במשימת התאבדות והודיע כי לא ישנו את הקמת הכוח הגרעיני. מפציצים אמריקניים טסו ליד צפון קוריאה (חדשות)

קים ג'ונג און (צילום: KCNA הצפון קוריאנית)

שר החוץ של צפון קוריאה, רי הונג הו, אמר הערב (מוצאי שבת) בנאומו בעצרת האו"ם בניו יורק, בפני ראשי מדינות ושרים בכירים, כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא "חולה נפש ומגלומן".

לדברי שר החוץ הקוריאני, כשטראפ כינה את קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה, "איש הטילים", הוא "ביצע טעות בלתי הפיכה והפך את הגעת הטילים שלנו לארה"ב לדבר בלתי נמנע".

לדבריו, טראמפ "נמצא במשימת התאבדות" וכי אם במתקפות של מחבלים מתאבדים ייפגעו אמריקנים חפים מפשע האחריות תהיה רק של הנשיא טראמפ.

רי הונג הו הוסיף ואמר כי צפון קוריאה נמצאת מרחק של "צעדים ספורים", כלשונו, "מהשלב הסופי של השלמת הכוח הגרעיני".

"זו רק תקווה אבודה לחשוב שצפון קוריאה תסטה או תשנה את דרכה בגלל סנקציות קשות יותר של כוחות עוינים", הוסיף רי והזהיר כי ארצו מוכנה להגן על עצמה אם תראה סימנים המעידים כי בכוונת ארה"ב לתקוף אותה.

בשולי העצרת, במהלך שיחה עם כתבים, אמר שר החוץ הצפון קוריאני כי "אם טראמפ חושב שהוא יפתיע אותנו עם נביחות של כלב הוא חולם".

זמן קצר לפני הנאום, הודיע הפנטגון כי מפציצים אמריקנים טסו במפגן כוח במרחב האווירי הבינלאומי ממזרח לצפון קוריאה. לפי הפנטגון, הטיסות מראות את שלל האופציות הצבאיות הזמינות.

"זו הנקודה הצפונית ביותר בשטח המפורז שאליה הגיע מטוס או מפציץ אמריקני במאה ה-21", אמרה דנה ווייט, דוברת בפנטגון. "מדובר במסר ברור שלנשיא יש אפשרויות צבאיות רבות להכריע כל איום". לדבריה, המפציצים מסוג B-1B הגיעו מגואם ולוו במטוסי קרב אמריקניים שהגיעו מיפן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בסוף השבוע באלמבה כי "אנחנו לא יכולים לאפשר לאיש המשוגע לירות טילים לכל כיוון. ודרך אגב, היה צריך לטפל באיש הטילים מזמן. קלינטון היה צריך לטפל בו, לא אציין את הרפובליקנים, אובמה היה צריך לטפל בו. זה עידן אחר. היה צריך לטפל בזה לפני שמונה שנים, לפני ארבע שנים, לפני 15 שנה ולפני 20 שנה, 25 שנה.

"לא היה צריך לטפל בזה כרגע, אבל אטפל בזה כי צריך לטפל בזה. איש הטילים הקטן. נעשה זאת כי אין לנו ברירה אחרת. עכשיו הוא מדבר על נשק רב עוצמה שיתפוצץ מעל האוקיינוס השקט. הקרינה תגרום לבעיות קשות, לסרטן. הוא בטוח מקשיב לנו. אני יכול להבטיח לכם שהוא צופה בנו כפי שלא צפה באיש בעבר".

בנאומו בעצרת האו"ם איים טראמפ להשמיד לחלוטין את צפון קוריאה אם היא תתקוף את ארה"ב או את בעלות בריתה.

בתגובה, אמר קים כי "אנחנו נאלף את חולה הנפש באמצעות אש. הוא ייאלץ להתמודד עם השלכות שמעולם לא ציפה להן. הפרחח מארה"ב משחק באש, הגנגסטר הזה לא ראוי להיות מנהיג עליון של מדינה. הנאום שלו רק מראה שתוכנית הגרעין שלנו מתקדמת היטב, ואני אמשיך בדרך שבה התחלתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר