"איש הטילים הקטן"

טראמפ על קים ג'ונג און: "לא יהיה בסביבה עוד הרבה זמן"

נשיא ארה"ב מגיב לאיום שר החוץ של צפון קוריאה כי הגעת הטילים לארה"ב היא "דבר בלתי נמנע", ואומר כי הוא מבטא את מחשבותיו של "איש הטילים הקטן" • טראמפ הוסיף ותקף את איראן (בעולם)

הנשיא טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ התייצב הלילה (ראשון) לימין ישראל נגד הניסוי שביצעה איראן והגיב לאיומי צפון קוריאה, כי הגעת הטילים שלהם לארה"ב היא "דבר בלתי נמנע".

טראמפ, התייחס בציוץ בטוויטר לנאום שר החוץ של צפון קוריאה, רי הונג הו, בעצרת האו"ם, ואמר כי "בדיוק שמעתי את נאומו של שר החוץ של צפון קוריאה באו"ם. אם הוא מבטא את מחשבותיו של 'איש הטילים הקטן', הן לא יהיו בסביבה עוד הרבה זמן".

נשיא ארה"ב התייחס גם לניסוי שערכה איראן וצייץ: "איראן בדיוק ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי שמסוגל להגיע לישראל, הם גם עובדים עם צפון קוריאה. לא ממש ההסכם שיש לנו".

שר החוץ של צפון קוריאה, רי הונג הו, אמר בנאומו בעצרת האו"ם בניו יורק, בפני ראשי מדינות ושרים בכירים, כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא "חולה נפש ומגלומן". לדברי שר החוץ הקוריאני, כשטראמפ כינה את קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה, "איש הטילים", הוא "ביצע טעות בלתי הפיכה והפך את הגעת הטילים שלנו לארה"ב לדבר בלתי נמנע".

לדבריו, טראמפ "נמצא במשימת התאבדות" וכי אם במתקפות של מחבלים מתאבדים ייפגעו אמריקנים חפים מפשע האחריות תהיה רק של הנשיא טראמפ. רי הונג הו הוסיף ואמר כי צפון קוריאה נמצאת מרחק של "צעדים ספורים", כלשונו, "מהשלב הסופי של השלמת הכוח הגרעיני".

"זו רק תקווה אבודה לחשוב שצפון קוריאה תסטה או תשנה את דרכה בגלל סנקציות קשות יותר של כוחות עוינים", הוסיף רי והזהיר כי ארצו מוכנה להגן על עצמה אם תראה סימנים המעידים כי בכוונת ארה"ב לתקוף אותה.

בשולי העצרת, במהלך שיחה עם כתבים, אמר שר החוץ הצפון קוריאני כי "אם טראמפ חושב שהוא יפתיע אותנו עם נביחות של כלב הוא חולם".

זמן קצר לפני הנאום, הודיע הפנטגון כי מפציצים אמריקנים טסו במפגן כוח במרחב האווירי הבינלאומי ממזרח לצפון קוריאה. לפי הפנטגון, הטיסות מראות את שלל האופציות הצבאיות הזמינות.

"זו הנקודה הצפונית ביותר בשטח המפורז שאליה הגיע מטוס או מפציץ אמריקני במאה ה-21", אמרה דנה ווייט, דוברת בפנטגון. "מדובר במסר ברור שלנשיא יש אפשרויות צבאיות רבות להכריע כל איום". לדבריה, המפציצים מסוג B-1B הגיעו מגואם ולוו במטוסי קרב אמריקניים שהגיעו מיפן.

בנאומו בעצרת האו"ם איים טראמפ להשמיד לחלוטין את צפון קוריאה אם היא תתקוף את ארה"ב או את בעלות בריתה.

בתגובה, אמר קים כי "אנחנו נאלף את חולה הנפש באמצעות אש. הוא ייאלץ להתמודד עם השלכות שמעולם לא ציפה להן. הפרחח מארה"ב משחק באש, הגנגסטר הזה לא ראוי להיות מנהיג עליון של מדינה. הנאום שלו רק מראה שתוכנית הגרעין שלנו מתקדמת היטב, ואני אמשיך בדרך שבה התחלתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר