מחאת הנכים

הנכים חסמו את נתיבי איילון, אלפים נתקעו

הנכים החליטו להחריף את המאבק כשהבוקר חסמו את נתיבי איילון כשהם מצהירים שלא יתפנו בקרוב. כעבור שעה קלה, במחלף קק"ל לדרום נפתחו 2 נתיבים שמאליים לתנועה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תשע"ח | 24.09.17
(צילום: אבי חי, ynet)

מחאת הנכים נמשכת והפעם הם חוסמים את אחד הנתיבים המרכזיים בארץ באחד הימים העמוסים ביותר, יום ראשון, לאחר שלושה ימי חג. נתיבי איילון לכיוון דרום נחסמו הבוקר לתנועה במחלף קק"ל לאחר שמפגינים נכים חסמו את נתיבי התנועה במלואם.

החסימה הבוקר היא של אנשי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים". בניגוד למקרי עבר, בכוונת הנכים להישאר במקום כמה שעות ואף לערוך ארוחת צהריים על הכביש.

מהמשטרה נמסר סמוך לשעה 8:45, כי כביש 20 מחלף קק''ל לדרום נפתחו 2 נתיבים שמאליים לתנועה מתוך 4 נתיבים. הירידות לכביש 20 מכביש 5 נפתחו לתנועה. מחלף שבעת הכוכבים גם נפתח מאוחר יותר לתנועה.

מאוחר יותר חסמו הנכים את צומת גבעת התחמושת בירושלים ועצרו את התנועה על הגשר אך גם שם המשטרה פעלה ופתחה את הציר לתנועה.

"קל לתאר מה הייתה תגובת המשטרה לו אני הייתי מחליט לאכול ארוחת צהריים על נתיבי איילון", אמר אחד הנהגים הזועמים, "אני מבין את כאבם אבל זו לא הדרך. כל ציבור אחר שהיה מעז להפגין ככה מזמן היה נרמס על ידי המשטרה ובצדק. צריכים לעצור את התופעה ההזויה הזו".

במקביל, ההסתדרות פתחה הבוקר בקמפיין תחת הכותרת "לא מפקירים את הנכים". הקמפיין יכלול שלטי חוצות ברחבי הארץ, מודעות בעיתונים ועל גבי אוטובוסים. זאת הפעולה הראשונה של ההסתדרות בנושא מאז שהיו"ר אבי ניסנקורן הכריז על תמיכה במאבק להעלאת קצבאות הנכות לפני כשבועיים וחצי, בתום פגישה עם ראשי ארגוני הנכים.

הנכים דורשים להשוות את קצבת הנכות, שעומדת על 2,342 שקלים לחודש, לשכר המינימום והנושא נמצא בדיונים בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר