צפו בווידאו

השחקנים כרעו בעת השמע ההמנון - וטראמפ קרא: "לעזוב את המגרש"

העימות הסוער בין שחקני הספורט השחורים בארה"ב לבין הנשיא טראמפ, החל בטענות לגזענות ואפליית שחורים, וכעת הולך ומקצין - במלחמת ציוצים בטוויטר ובנאומים (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השחקנים כורעים (צילום מסך: מתוך NFL / טוויטר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (ראשון) לחרם על משחקים בליגת הפוטבול (NFL) לנוכח מחאת שחקנים שחורים שכרעו ברך בעת השמעת ההמנון הלאומי במקום לעמוד כראוי.

טראמפ צייץ: "אם אוהדי הפוטבול יסרבו ללכת למשחקים עד שהשחקנים יפסיקו להפגין חוסר כבוד לדגל ולמדינה שלנו תראו שינוי מתרחש. לפטר או להשעות! מספר הצופים ב-NFL והרייטינג של הליגה נמצאים בירידה גדולה".

"כן, המשחקים משעממים, אבל רבים נמנעים מלהגיע כי הם אוהבים את המדינה שלנו. הליגה צריכה לתמוך בארה"ב", הוסיף הנשיא.

בסוף השבוע הביע הכדורסלן סטף קרי, כוכבה של אלופת ה-NBA גולדן סטייט, את התנגדותו לביקור המסורתי שהקבוצה אמורה לערוך בבית הלבן מתוקף זכייתה באליפות, בשל המתיחות בין הקהילה האפרו-אמריקנית לטראמפ, שנתפש בעיני חלק ממנה כגזען. בתגובה צייץ טראמפ: ההגעה לבית הלבן היא כבוד, ההזמנה מבוטלת.

"בטלן שכמוך", צייץ לו בתגובה לברון ג'יימס המשחק בקליבלנד קבלירס מה-NBA ונחשב לכדורסלן הטוב בעולם, "ביקור בבית הלבן היה כבוד גדול עד שאתה הגעת!".

כאמור, את עיקר המהומה התקשורתית שמסעירה את ארה"ב עורר טראמפ בשל העובדה כי שחקני פוטבול אפרו-אמריקנים כורעים ברך בזמן נגינת ההמנון האמריקני במקום לעמוד ולכבד את ההמנון ואת הדגל, כמחאה נגד היחס לשחורים.

אתמול אמר טראמפ בעצרת באלבמה: "נכון שהיה נהדר לוּ כשמישהו מזלזל בדגל שלנו היה אחד מבעלי הקבוצות בליגה אומר 'תורידו אותו מהמגרש. הוא מפוטר!'. אפילו אם מדובר בשחקן אחד בלבד, הקהל צריך לעזוב את האצטדיון. אני מבטיח שהדברים ייפסקו. פשוט קומו ותעזבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר