לאחר 60 שנה: ניצחון היסטורי לקיצונים בבחירות בגרמניה

מרקל ניצחה אמנם ותכהן בתפקידה בפעם הרביעית, אולם מפלגת הימין הקיצוני ככל הנראה תזכה בראשות האופוזציה בפעם הראשונה מזה שישים שנה (חדשות, בעולם)

אנגלה מרקל (צילום: שאטרסטוק)

מדגמים שמפורסמים הערב (ראשון) בגרמניה, מצביעים על ניצחון מוחץ לקנצלרית אנגלה מרקל, אולם גם למפלגת הימין הקיצוני. על פי המדגמים עולה כי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" שמתנגדת לאיסלאם ולמהגרים והסתבכה בשורת התבטאויות אנטישמיות, נכנסה לפרלמנט. מדובר בפעם הראשונה מזה שישים שנה שמפלגה בעלת מצע ימין קיצוני נכנסת לפרלמנט ואף עשויה לעמוד בראש האופוזיציה.

מרקל תכהן כקנצלרית זו הפעם הרביעית לאחר שגוש המפלגות השמרני שבראשותה זכה לרוב בבחירות הפדרליות.
מרקל גברה על יריבה מרטין שולץ מהסוציאל-דמוקרטים, ניצחון שהיה די צפוי לפי הסקרים האחרונים.

על פי המדגם, הגוש בראשות מרקל קיבל כ-33 אחוזים מהקולות. הסוציאל-דמוקרטים הגיעו למקום השני עם 20 אחוזים בלבד - ההישג הגרוע ביותר שלהם מאז תום מלחמת העולם השנייה - ומפלגת הימין הקיצוני רשמה כאמור הישג גדול כשהפכה למפלגה השלישית בגודלה בגרמניה עם 13.5 אחוזים.

אם מרקל תקים שוב קואליציה ביחד עם הסוציאל-דמוקרטים מהמרכז-שמאל, או אז מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" תעמוד בראש האופוזיציה בגרמניה.

יצוין כי "אלטרנטיבה לגרמניה" זכתה בשנים האחרונות לתמיכה בעקבות הקריאה לסגור מיד את גבולות גרמניה, לקבוע מכסת מינימום מינימלית לגירוש מבקשי מקלט ולמנוע ממהגרים להביא את משפחותיהם לגרמניה. ביורן הקה מ"אלטרנטיבה לגרמניה" הדהים השנה כשהשמיע אמירות שנשמעות נאציות לכל דבר. הוא דחה את הטענה שאדולף היטלר היה "רשע מוחלט", אמר שאתר ההנצחה לשואה בברלין הוא "אנדרטת בושה" ודרש לחולל "מפנה של 180 מעלות" באופן שבו גרמניה חותרת לכפר על פשעיה הנאציים.

את המפלגה הימין קיצונית הקימו בשנת 2013 סטודנטים ממתנגדי האיחוד האירופי, ושלא כמפלגות ימין קיצוני קודמות בגרמניה היא נעשתה מקובלת בחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר