ביקורת מבית

מנכ"ל משרד רה"מ: "הממשלה לא מתפקדת"

אלי גרונר, המשמש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, הביע את זעמו על כך שמשרדי ממשלה לא פעלו לקדם פרויקטים עליהם התחייבה הממשלה וגרמו לעצירתם ולסכנת ביטול (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלי גרונר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, מתח לאחרונה ביקורת חריפה כלפי הממשלה או יותר מדויק כלפי משרדי הממשלה שגוררים את רגליהם ומעכבים פרויקטים. בדיון סגור, שהתקיים סביב תקציבי סיוע של קק"ל, הוא אמר: "אני מתבייש בכך שהממשלה לא מסוגלת לתפקד".

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', דבריו של גרונר נאמרו בעקבות עיכוב של יותר מתשעה חודשים בפרויקטים לסיוע לצפון הארץ בסך 400 מיליון שקלים. קק"ל הסכימה להקצות את הסכום באופן מידי, אך חלק ממשרדי הממשלה התעכבו בהשבת תגובותיהם לפרויקטים.

מדובר בהסכם בין הממשלה לבין קק"ל לפיתוח בתי־חולים ומכוני מחקר, לבניית מעונות סטודנטים ועוד. בעקבות הסיכום פנו משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר אל המשרדים הרלוונטיים וביקשו את התייחסותם להצעת קק"ל. המשרדים היו אמורים לדווח על העדיפויות שלהם בתוכנית הפיתוח. אלא שמשרדי הממשלה, שבדרך כלל מתלוננים על היעדר תקציב, לא מיהרו משום מה לקפוץ על המציאה וגררו רגליים במשך חודשים.

אתמול נרשמה תזוזה, וחלק מהמשרדים הגיבו להצעה: בעקבות כך סוכם כי 230 מיליון מתוך 400 המיליון שהקצה קק"ל יופנו למימון פרויקטים שונים בצפון. עם זאת, 170 מיליון שקלים נוספים עדיין מחכים לתגובה מהמשרדים שטרם התייחסו לפנייה. אבל הפעם יש אולטימטום: אם הם לא יואילו בטובם להגיב, הכסף יועבר לטובת פרויקטים אחרים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "רוב התקציבים המיועדים לפרויקטים בצפון אושרו בפגישת ועידת הארבעה. כעת ממתינה הוועדה לאישור ההכרחי של המשרדים הרלוונטיים על מנת לאשר את יתר הפרויקטים בהקדם האפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר