מסקנות התחקיר

מסוק האפאצ'י התרסק בשל תקלה בהגאים

חיל האוויר הגיש את מסקנות חקירת התרסקות מסוק האפאצ'י בה נהרג הטייס דודי זהר וחברו נפצע קשה. מתברר כי ההגאים הורכבו לא נכון ולכן נשחקו והתפרקו בתאונה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התרסקות האפאצ'י בבסיס רמון - חקירת חיל האוויר מצאה כי בתאונה שבה נהרג רס"ן במיל' דודי זהר ז"ל, נבעה מהתקנה שגויה של מוט ההיגוי שגרמה להתנתקות ושחיקת המוט, כך עולה ממסקנות התחקיר שפורסם הבוקר (שני). מפקד חיל האוויר החליט להחזיר את מערך האפצ'י לטיסה.

כבר בדו"ח הביניים שהוגש לפני כשבועיים היה נראה כי התקלה נבעה ממערכת ההגאים של המסוק. התחקיר נערך על ידי מומחים מצבא ארצות הברית ומומחים מחברת "בואינג", היצרנית האמריקנית של המסוק שמבצעים תהליכי בדיקה יסודיים כדי לאסוף ממצאים נוספים ולברר את הסיבה לתאונה שמדאיגה גם את האמריקאים שמחזיקים בכמות גדולה מאד של מסוקים כאלה.

רס"ן דודי זהר ז"ל

תחקיר התברר שמוט בחלקו האחורי של המסוק נמצא מנותק, עוד התברר במסגרת התחקיר, כי תאונה עם פרטים זהים לתאונה הקטלנית בחיל האוויר התרחשה בצבא ארצות הברית במהלך פעילות מבצעית באפגניסטן, אך מידע מלא בנושא לא הועבר לידי צה"ל.

גורמי צבא הסבירו כי אחד הלקחים שהופקו כבר עתה מהאסון, שיש להדק את השיח ושיתוף הפעולה בין הצבאות בנושא בטיחות במיוחד לאור הציוד שלפעמים מקביל. הגורמים הדגישו מערך מסוקי הקרב יישאר מקורקע כל עוד התחקיר לא הסתיים וזאת כדי למנוע אסון נוסף.

ההתרסקות, שהתרחשה לפני כחודש וחצי סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח.

צוות המסוק זיהה תקלה ביכולת ההיגוי שלו. לאחר מכן, הטיס את המסוק בתנאים מורכבים, בשעת לילה, ועל אף זאת הצליח להביאו לנחיתה בשטח הבסיס. תקלה מסוג זה חייבה את הצוות לחזור לנחיתת חירום בבסיס ובמהלך ניסיון הנחיתה, התרסק המסוק. עוד הובהר במסקנות כי התקלה לא קשורה לסדק שהתגלה במסוק האפאצ'י לפני כחודשיים, סדק שאף הוא הביא להשבתת מערך המסוקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר