החזן והמחלץ

האחים נפגשו במקסיקו: "'מי ברעש' - בכוונה"

רעידת האדמה העוצמתית במקסיקו שגבתה עד כה כ-320 הרוגים, גם הפגישה את האחים שאול - האחד בא לשם כחזן קבוע בקהילה המקומית והשני כמחלץ במשלחת הישראלית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הראיון עם האחים הנרגשים במקסיקו (צילום: אלי סגל, ynet)

בעודו בין שמים לארץ, בטיסה בדרכו למקסיקו סיטי כדי לשמש שם כחזן בתפילות הימים הנוראים, גילה איתי שאול - עם שאר הנוסעים - כי הוא לא ינחת בייעדו, בשל רעידת האדמה הקשה שפקדה כזכור את המדינה.

רק כששאול הגיע לקהילת "יבנה", ממש לפני כניסת החג, הוא מצא בה יהודים רבים שנפגעו מרעש האדמה, אך גם את אחיו - שהוזעק למקום כדי לסייע בתוקף תפקידו כאיש יחידת החילוץ הישראלית.

לדבריהם בראיון ל-ynet, "זה היה מרגש מאוד להיפגש בדיוק שם". החזן איתי שאול מתאר: "למעשה לקהילה שלנו הצטרפה קהילה נוספת שבית הכנסת שלה נפגע, כך שבעצם הייתי חזן של שתי קהילות מאוד חשובות פה, במקסיקו סיטי, שעברו חוויה קשה ברעידת האדמה".

אחיו, אחיה שאול, שנחת כאמור אף הוא בעיר הנפגעת בערב ראש השנה מוסיף, כי "כחלק מהמשלחת היינו עסוקים בעבודה כמעט 24 שעות מרגע שהגעתי, במשמרות. אבל נחמד לדעת שנמצאים קרוב אחד לשני".

רק אתמול נפגשו האחים לראשונה. איתי מספר: "נסעתי אליו לאתר וראיתי את הפעולות שהוא מבצע עם כל היחידה, ובאמת זה היה מפגש מרגש. אני שמח שלשנינו יצא להיות שליחי ציבור - כל אחד בתחומו. שמח שהגענו לפה והצלחנו קצת לתת מעצמנו לציבור שסובב אותנו".

"גם הציבור היהודי שיושב פה, במקסיקו סיטי, וגם הציבור הכללי, העם המקסיקני, שאחיה בא לעזור לו עם כל יחידת החילוץ וצה"ל. השארנו את המשפחות שלנו בארץ, ואני חושב שהמפגש הזה גרם אולי קצת להורדת מפלס הגעגועים והחששות".

בימים הקרובים מקווה אחיה לסיים את תפקידו כמחלץ ולשוב לישראל, אבל האח החזן, איתי, יישאר שם ליום כיפור עם הקהילה. "ביחד נתפלל לשנה טובה. בתפילת 'ונתנה תוקף', כשהתפללנו 'כל באי עולם יעמדו לפניך...' ואמרנו 'מי ברעש', המילים קיבלו משמעות הרבה יותר עמוקה", הוא מיטיב לסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר