הילד רוצה לנגן על גיטרה? המדריך המלא לרכישה

בטח אין לכם כל כך מושג מה לקנות, באיזה מחיר, והיכן לקנות, לכן ריכזנו פה בעבורכם נתונים חשובים, טיפים שימושיים ומדריך קצר לרכישת גיטרה קלאסית, עם זאת מומלץ לגשת פיזית לחנות כלי נגינה, לחוש ולמשש עם הילד את הגיטרה טרם הרכישה (מוזיקה, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
לנגן על גיטרה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/FLASh90)

איך מתאימים לילד גיטרה?

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת לגבי לימוד נגינה בגיטרה הוא שהגיטרה אכן תתאים עבור הילד או הילדה שלומדים משום שבמידה והגיטרה תהיה גדולה מידי לתלמיד אזי הוא לא יוכל לבצע בה חלק גדול מהאקורדים ההכרחיים משום שאצבעותיו הקטנות לא יוכלו להקיף את הגשר.

את ההתאמה ניתן לעשות גם לבד על ידי כך שכאשר הילד מחזיק את הגיטרה יש לוודאות שביד שמאל (כאשר האגודל תומכת בצוואר האחורי של הגיטרה) הוא מצליח להגיע עם אצבעותיו גם למיתרים העליונים בקלות.

לכן, לצורך התאמה מלאה של גיטרה קלאסית יש ללכת עם הילד לחנות כלי נגינה ובכך יועץ המכירות יוכל להתאים עבורו גיטרה בגודל מתאים.

מאיזה גיל ניתן להתחיל ללמוד לנגן בגיטרה?

הגיל המינימלי לצורך אפשרות ללמידה על גיטרה קלאסית יהיה לפחות בגיל 5-6 שאז כבר תהינה האפשרות לנגן בגיטרה קלאסית הקטנה ביותר שתהיה בגודל 1/2. לפני גיל זה בדרך כלל זה יכול להיות בלתי אפשרי אם כי במקרים בודדים גם כאלה שלפני גיל 5 הצליחו לנגן בגיטרה קלאסית.

מחירי גיטרות הקלאסיות

מחירם של גיטרות קלאסיות נע בטווח של 250 ₪ ועד 6000 ₪, המחיר תלוי באיכות הגיטרה, רכיבי בעץ, סוג המיתרים ועוד... אולם גיטרה קלאסית לתלמיד המתחיל נע סביב הכמה מאות שקלים. מומלץ לא "להשתגע", ולהתחיל גם גיטרות טובות ואיכותיות אך לא יקרות במיוחד. גיטרה בטווח של 300-600 ₪ יכולה לתת מענה מצוין בתור התחלה.

מהם הגדלים של הגיטרות הקלאסיות?

הגיטרות הקלאסיות מגיעות בגדלים פיזים שונים ומתאימים אותם בהתאם לגודלו הפיזי של התלמיד. בעצם גודלם של הגיטרות הקלאסיות מוכרים לנו בשלושה גדלים 1. גיטרה קלאסית בגודל 4/4. 39'' אינ'צ (גודל מלא). 2. גיטרה קלאסית בגודל 3/4 38'' אינ'צ. 3. גיטרה קלאסית בגודל 1/2 34'' אינ'צ.

אלו הם בעצם סוגי הגדלים בגיטרות הקלאסיות כאשר הגיטרה הקטנה ביותר הינה גיטרה בגודל 1/2 34'' אינצ' שזו בעצם תתאים לילדים הקטנים ביותר.

הגיטרה בגודל 3/4 תתאים לילדים הגדולים יותר (סביבות גיל 9). לאחר מכן יש את הגיטרה בגודל 4/4 שזו היא בעצם הגיטרה הגדולה ביותר שיש וזו מתאימה לכלל הגילאים מסביבות גיל 11/12 והלאה.

בשנים האחרונות יצרנית הגיטרות belmonti המובילה כבר שנים בתחום הגיטרות הקלאסיות לתלמידים הביאה פתרון נוסף של גיטרה בגודל 36 '' אינ'צ (belmonti m5360) כאשר גיטרה זו בעצם מבדילה בין הגיטרה הקלאסית המוכרת בגודל 1/2 לבין הגיטרה הקלאסית המוכרת בגודל 3/4, שזו גיטרה בגודל ביניים כאמור בגודל 36'' אינ'צ.

גיטרה זו הביאה בשורה ופתרון טוב עבור חלק ניכר מאד בקרב תלמידי הנגינה בגיטרה הקלאסית שכן ישנם תלמידים שהגיטרה הקלאסית בגודל 1/2 היתה קטנה עבורם ומצד שני הגיטרה הקלאסית בגודל 3/4 הייתה גדולה עבורם ולכן גיטרה בגודל זה מהווה פתרון משמעותי בתחום הגיטרה הקלאסית לילדים וזו פותחת את שערי הלימוד בנגינה גם עבור עוד הרבה ילדים וילדות שמעוניינים ללמוד לנגן בגיטרה קלאסית.

מה צריך לבדוק בגיטרה בזמן הרכישה?

כאשר באים לרכוש גיטרה עבור תלמיד המעוניין ללמוד לנגן בגיטרה קלאסית יש לבחון בגיטרה באופן אישי מספר דברים בכדי לוודאות שהגיטרה אכן ראויה לשימוש בצורה נוחה ויעילה.

1. יש לבדוק את רמת האקשן של הגיטרה שהוא איננו גבוה מידי ובאם האקשן הוא גבוה יהיה קשה לתלמיד ללחוץ על המיתרים בעת ביצוע האקורדים. האקשן הוא בעצם הגובה שבו נמצאים המיתרים מגוף הגיטרה והוא משמעותי מאד בנוחות הנגינה עד כדי כך שהוא יכול להוות בעיה רצינית שבה התלמיד לא יוכל לנגן. ולכן עוד בטרם הרכישה יש לבחון את הגיטרה (כמובן רק כאשר היא מכוונת באופן מדויק לפי כל התווים ) האם המיתרים בסוף הגיטרה במקום שמצמידים עם האצבעות את המיתרים שאכן הוא לא גבוה במיוחד אלא במצב שהלחיצה מתאפשרת בקלות.

חשוב לדעת בחלק מהגיטרות הקלאסיות ניתן לכוון את רמת האקשן על ידי כיוון של צוואר הגיטרה על ידי מפתח אלן שמגיע מצורף לגיטרה אך יש לדעת שלא מומלץ בכלל להתעסק עם זה אלא רק על ידי טכנאי גיטרות מכיוון שהכיוון הוא מאד עדין וניתן להיסב לגיטרה נזק על ידי זה.

2. יש לבדוק שהגיטרה איננה מזמזמת באחד מהמיתרים. הזמזום קורה לעיתים רבות במצב שבו האקשן הוא נמוך מידי ואז ברגע שלוחצים את המיתר הוא נוגע באחד הסריגים ועל ידי כך נוצר הזמזום. כמובן שבעיה זו לעיתים ניתנת לתיקון על ידי הגבהה של הנאט (החלק שעליו יושבים המיתרים בצוואר הגיטרה) או על ידי החלפתו לגמרי.

3. יש לוודאות שהגיטרה אכן מאפשרת כיוון מושלם של כל המיתרים.

4. יש לראות שהמיתרים אכן שלמים ואין עליהם חלודה כלל. לאחר בדיקת הדברים הללו וכאשר ניתן לראות בבירור שאכן הגיטרה תקינה ומאפשרת נגינה ניתן יהיה לרכוש את הגיטרה המבוקשת.

איך ניתן לאחסן ולשמור על הגיטרה?

בכדי לשמור על הגיטרה באופן כזה שהגיטרה לא תנזק כלל אלא להיפך תישמר לאורך שנים ללא שום תקלה הדבר הראשון שצריך לרכוש בזמן קניית הגיטרה הינו רכישת תיק/נרתיק לגיטרה ובכך ניתן יהיה לשמור ולאחסן את הגיטרה באופן כזה שגם אם הגיטרה תקבל מכה קלה או תיפול זה לא יפגע באופן ישיר בגוף הגיטרה.

כמו כן עם נרתיק איכותי לגיטרה ניתן יהיה לשנע את הגיטרה ממקום למקום בצורה נוחה ויעילה כמו ילקוט בית ספר.

כמו כן צורת האחסנה של הגיטרה צריך להיות על ידי כך שלעולם לא להשכיב את הגיטרה בצורה כזו שמשקל הגיטרה יהיה על צוואר הגיטרה כי בכך צוואר הגיטרה עלול להתעקם מעט עכב המשקל המונח עליו ולכן הכי הצורת אחסון המומלצת ביותר הוא העמדת הגיטרה או תליית הגיטרה על ידי מתקן מותאם לגיטרה.

איך ניתן לכוון את מיתרי הגיטרה?

בכדי שהגיטרה תנגן צלילים מדויקים ונכונים יש לכוון את הגיטרה לפי תווים מסוימים ולא רק למתוח אותם בכדי שיהיו מתוחים. את הכיוון עצמו ניתן לעשות במספר דרכים שונות הדרך הישנה והמוכרת לכל נגני הגיטרה המבוגרים הינה על ידי משרוקית כיוון הכוללת בתוכה שישה חורים כאשר כל חור משמיע צפצוף בתוו אחר ובכך ניתן לכוון את המיתר לפי הסאונד של הצפצוף, כמובן שלכוון בצורה זו את הגיטרה זה דורש מהנגן אוזן טובה שתדע לזהות ולכוון באופן מדויק וזהה לצפוף המשרוקית.

כיום ישנם סוגים רבים של טיונרים דיגיטליים המאפשרים כיוון של הגיטרה ללא שום צורך בשמיעת הצליל אלא הטיונר עצמו מונח על הגיטרה והוא שומע ומזהה את הצליל על ידי פריטה בו ולפי הצג הדיגיטלי יש לכוון את המיתר. כיום ישנה דרך קלה במיוחד והיא על ידי אפליקציית טיונר מתאימה שמורידים לסמארטפון או לטאבלט ובך גם ניתן לכוון את הגיטרה בקלות ובכל רגע נתון.

חשוב לדעת שבגיטרה חדשה מכיוון שהמיתרים הינם חדשים אז כיוון הגיטרה יצטרך להעשות מספר פעמים באופן רצוף משום שהמיתרים אינם רגילים לכיוון והם משתחריים רק לאחר מספר שימושים בגיטרה המיתרים תופסים את הכיוון ונשארים בו גם לפרק זמן ארוך.

איך הגיטרה אמורה להיות מכוונת?

לגיטרה הקלאסית ישנם שישה מיתרים כאשר כולם צריכים להיות מכוונים בצורה מדויקת לפי הסדר הזה. מיתר 1 (הכי דק)- תו מי E. מיתר 2- תו סי B. מיתר 3- תו סול G. מיתר 4- תו רה D. מיתר 5- תו לה A. מיתר 6- (הכי עבה) תו מי E. כאשר כל המיתרים מכוונים בצורה הזו באופן מדויק ניתן להתחיל לנגן בגיטרה. יש לדעת שכיוון זה הוא הוא הכיוון של כלל הגיטרות כולל הגיטרה האקוסטית והגיטרה החשמלית.

חוות דעת על גיטרה מומלצת לילדים!

אחת הגיטרות המומלצות עבור ילדי החוגים גם מבחינת איכות הסאונד של הגיטרה וגם ברמת נוחות הנגינה שלה מצאנו עבורכם את הגיטרה מבית היוצר של חברת- Belmonti מדגם M-831. גיטרה זו הינה גיטרה שמחירה נוח מאד ומעוצבת בטוב טעם וכן אקשן ברמה טובה, ובהחלט הגיטרה נותנת מענה טוב ומתאים עבור תלמיד שמעוניין לנגן בגיטרה הקלאסית. גודל הגיטרה הוא 38'' אינ'צ, שזה אומר גודל 3/4, גיטרה זו יכולה להתאים לילדים בסביבות גיל 9/12.

גיטרה נוספת שראינו היא דווקא מאותה חברה Belmonti אבל מדגם אחר שנקרא Xp-39 גיטרה זו היא כמו אחותו הגדולה של ה M-831 כאשר היא מגיעה בגודל מלא של 4/4 שזה אומר 39'' אינ'צ. הגיטרה בהחלט מתאימה לתלמיד בוגר שמעוניין להתחיל ללמוד ומאפשרת חווית נגינה עם צלילים וסאונד נקי ואיכותי בעלות נוחה ומתאימה לכל כיס.

הגיטרה הבאה שעליה שמנו עין הינה גיטרה מקצועית יותר ואיכותית במיוחד מבית חברת CEHARD כאשר הדגם המדובר הוא לא אחר מאשר C-3900 NUT גיטרה זו הינה גיטרה עשויה מעץ מלא ואיכותי ומאפשרת סאונד מדהים ונגינה מדויקת במיוחד. כמו כן הגיטרה בנויה בצורה נוחה מאד ומאפשרת ביצועים בכלל סוגי הנגינה השונים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר