אבסורד מקומם

טקס הוקרה לפטרון החמאס - בעזה וב... ישראל

במרכז אום אל פאחם, בפומבי, נערך טקס הוקרה לבכיר טרור שמת. בכך הצטרפה ישראל למועדון המפוקפק הכולל את טורקיה ועזה. רק בסופ"ש תקפה ישראל את חמאס בהקשר זה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הטקס בישראל (צילומים: מתוך ynet)

בשבת האחרונה התקיים באום אל פחם טקס דתי לזכרו של מנהיג תנועת האחים המוסלמים לשעבר, מהדי עאכף, הפטרון של ארגון הטרור חמאס ושל הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית, שמת בשבוע שעבר בגיל 89 במצרים.

עאכף נידון למאסר עולם אחרי שהורשע יחד עם שאר ראשי האחים המוסלמים במעורבות בהרג מפגינים מול לשכת הארגון בקהיר, בעת המחאה ההמונית נגד משטר מוחמד מורסי ב-2012. בתקופה האחרונה חלה הידרדרות במצבו הבריאותי.

כאמור, בתוך מדינת ישראל, בפומבי, בעיר שממנה יצאו המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית, נערך במסגד באום אל פחם הטקס, בהובלתו של ד"ר משהור פואז, יו"ר מועצת פוסקי הדת המוסלמים - איש דת בולט בעיר ומוכר במגזר הערבי-ישראלי.

את זכרו הוקירו. מהדי עכאף
את זכרו הוקירו. מהדי עכאף

וכך הוא ספד לעאכף: "האומה האסלאמית איבדה את אחד מגדולי המטיפים שלה, שעמד איתן אל מול הרודנים וסירב להיות כלי לדיכוי. הוא העדיף לחיות מאחורי הסורגים מאשר לוותר על העקרונות הדתיים והפוליטיים שלו".

יצויין, כי ברוב מדינות ערב נאסר על קיום טקסים דתיים לזכרו של עאכף, ואם התקיימו כאלה הם הוצנעו מחשש לתגובה ברוטלית מצד השלטונות. אפילו במצרים אולצה המשפחה לערוך את הלווייתו בטקס מצומצם באישון לילה.

המקומות היחידים שבהם נערך בסוף השבוע טקס פומבי לזכרו הם טורקיה ורצועת עזה, שני מקומות שמזוהים ומזדהים עם ערכי האחים המוסלמים - וכאמור גם בישראל.

הפגנה של האחים המוסלמים במצרים. כיום נאסרת כל התקהלות פומבית שכזו (צילום ארכיון: מתוך יוטיוב)

רק בסוף השבוע האחרון תקף מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי את חמאס על כך שהוקירה את זכרו של עאכף: "נראה שחמאס יכול למחוק מסמלו את הדגלים והמילים הריקות ולהישאר עם סמלו האמיתי – שתי החרבות של האחים המוסלמים – מנהיגתם האמיתית".

משהור פוואז אמר בתגובה לפרסום ב-ynet, בה פורסמה הידיעה: "קיימתי את תפילת האשכבה מתוך מניע דתי בשל היותו איש דת ושיש לו קשר לדעווה ('הכשרת הלבבות') האיסלאמית, ולא בשל העובדה כי הוא איש האחים המוסלמים. ההחלטה שלנו כפוסקי דת היא שעל כל אדם מוסלמי בעל השפעה דתית, מכל זרם שיהיה, עלינו לשאת את תפילת האשכבה. אני מצר על כך שהנושא הפך לפוליטי ושהתפילה קושרה לאחים המוסלמים. מדובר בהסתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר