תמריץ כספי

מהיום: מתקיני מערכות בטיחות ברכב יזכו להנחה

מי מכם שיתקין ברכבו מערכות בטיחות מצילות חיים, יזכה החל מהיום בהנחה בסך 1500 ש"ח באגרת הרישוי השנתית לכלי רכב. בינואר הקרוב הדבר יהפוך לחובה ברכבים חדשים מיובאים (רכב)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מערכת בטיחות ברכב - בפעולה (צילום הדמיה: יח"צ, מתוך ynet)

בעקבות כניסתה לתוקף של תקנה חדשה שנחתמה על ידי משרד התחבורה, ניתן מהיום (שני) לקבל הנחה בגובה של 1,500 שקלים באגרת הרישוי השנתית לכלי רכב שיותקנו בהם מערכות בטיחות מצילות חיים.

התנאים להנחה זאת - שתינתן למי שיתקינו שתי מערכות בטיחות הכוללות מערכת בקרת סטייה מנתיב ומערכת שמירת מרחק מלפנים - הם שמדובר בכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון, משנת ייצור 2000 ומעלה שנרשמו בארץ עד ל-1 במאי 2017, הנמצאים בבעלות פרטית או ליסינג פרטי.

נהג שיתקין ברכבו את שתי המערכות יהנה כאמור מהנחה של עד 1,500 שקלים באגרות רישוי הרכב, שתתפרס על פני 3 שנים, באופן הבא: בשנתיים הראשונות הוא יקבל הנחה בגובה של עד 700 שקלים באגרות הרישוי, בכל שנה, ובשנה השלישית יקבל הנחה בעוד 100 ש"ח.

יצוין, כי חלק מחברות הביטוח מעניקות כיום הנחות בביטוח לבעלי רכב שהתקינו מערכות בטיחות ברכבם, כך שלהערכת משרד התחבורה, בעל הרכב יוכל לקבל למעשה את מלוא ההחזר עבור התקנת המערכות. בנוסף , שלוש החברות שקיבלו עד כה הרשאה להתקנת המערכות נדרשו להתחייב על מחיר מירבי שלא יעלה על 2,100 שקלים.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, "מדובר במערכות חדישות התורמות לבטיחות בדרכים ומאפשרות לצמצם באופן משמעותי את מעורבותם של כלי הרכב בתאונות הדרכים. רבות מהתאונות נגרמות כתוצאה מהסחת דעת של הנהגים, ולמערכות מצילות חיים יש יכולת למנוע את מרביתן של תאונות אלה".

כיום מותקנות המערכות בכ-60 אחוזים מכלי הרכב הפרטיים המיובאים לארץ, אך כזכור, החל מ-1 בינואר 2018 הדבר יהפוך לחובה, כאשר כל רכב חדש המיובא לישראל יצטרך להצטייד במערכות בטיחות מצילות חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר