העונש המקורי שקיבל המחוקק מכחיש השואה

בית המשפט גזר על מכחיש שואה סיורים במחנות ההשמדה בפולין וחייב אותו אף לסכם בכתב את רשמיו ולפרסמם בפומבי. "בית המשפט גילה את כשרוני" אמר האיש

לורנט לואיס (צילום: מתוך חשבון הפייסבוק של לואיס)

לורנט לואיס, מחוקק לשעבר בבלגיה, הכחיש שואה בפומבי בניגוד לחוק והועמד למשפט בגין העבירה, אלא שהשופט הפתיע כשגזר עליו כעונש ביקור בחמישה מחנות השמדה וחייב אותו לרשום את רשמיו לאחר כל ביקור.

האיש נחשב לאיש הימין הקיצוני במדינה ומגדיר את עצמו גם כאנטי ציוני, ב2015 פרסם מאמרים שלו בהם הוא מפקפק באמיתות הסיפורים לפיהם בזמן השואה נרצחו יהודים בתאי גזים, בית המשפט אז גזר עליו קנס של 20אלף דולר ומאסר על תנאי למשך חצי שנה.

אך מסתבר שלאחרונה בעקבות פוסטים נוספים שפרסם הורה בית המשפט להקפיא את מאסרו ותחת זה גזר עליו לצאת פעם בשנה במשך חמש שנים ברציפות למחנות השמדה וביניהם למחנה אושוויץ, בו נרצחו של למעלה ממיליון יהודים.

מעבר לביקורים שנכפו עליו חייב אותו גם בית המשפט לחבר כחמישים שורות בכתב ידו בהם יתאר את החוויות שהרגיש כשהסתובב במחנות ההשמדה, את הטקסטים יידרש לואיס להעביר לבית המשפט ולפרסמם בחשבון הפייסבוק שלו אחריו עוקבים כחמישים אלף אנשים.

מבחינתו של לואיס מדובר בניצחון מוחץ שלו מול מערכת המשפט, ואת הניצחון הזה חגג בשורת פוסטים ארוכה אותה פרסם בדף הפייסבוק שלו.

בין הדברים שכתב הוסיף לואיס חצי התנצלות בפניי אלו שנפגעו מדבריו, והוסיף כי מסתבר שבית המשפט זיהה את הפוטנציאל הספרותי שגלום בו וכי הוא יציית לפסק הדין ואכן ייצא לדווח ממחנות ההשמדה

גזר הדין של לואיס אמנם יוצא דופן, אך אינו חסר תקדים. ב-2013 הורה בית משפט הונגרי למכחיש שואה שהורשע בנשיאת שלט בפומבי שעליו נכתב "השואה מעולם לא קרתה". לבקר באושוויץ, במוזיאון הזיכרון לשואה בבודפשט או במוזיאון "יד ושם" בירושלים, ולכתוב על המסע. לדברי ה"ג'רוזלם פוסט", העונש הזה היה הראשון שנגזר תחת חוק הכחשת השואה ההונגרי שנכנס לתוקף ב-2010.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר