תכונה רבה

בפעם ה-36: רבבות צפויים להשתתף בסיום "הרמב"ם היומי"

מחר זה יקרה: היכל ארנה בירושלים צפוי להתמלא ברבבות מסיימי לימוד הרמב"ם היומי שנוסד על ידי הרבי מליובאוויטש. בראשות גדולי תורה ובהשתתפות הזמר אברהם פריד (חרדים)

הרבי מליובאוויטש זצ"ל (צילום: Mordecai baron / CC BY 3.0)

בתזמון סמלי מרגש, בעיצומם של עשרת ימי תשובה - יתכנסו מחר (שלישי), בשעה 19:45 רבבות חסידי חב"ד ומוקירי הרבי מליובאוויטש מכלל העדות והחוגים בהיכל פיס-ארנה בירושלים ויחגגו את סיום לימוד הרמב"ם היומי בהתאם להוראת הרבי מליובאוויטש.

"הרמב"ם היומי" הוא לימוד יומי משותף של שלושה פרקים בספר "היד החזקה" של הרמב"ם, במחזור שמסתיים אחת לשנה, לצד מסלול מקביל של לימוד פרק אחד ליום, במחזור שמסתיים מדי שלוש שנים, ומסלול של לימוד "ספר המצוות" לנשים וילדים. על התקנה הכריז האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לפני 37 שנים, ומני אז מקפידים כלל חסידי חב"ד על הלימוד היומי הזה, לצד אלפים ממוקירי דרכו ומקיימי הוראותיו של הרבי מליובאוויטש, שציין כי בלימוד יומי של הרמב"ם מקיפים את כל התורה כולה - על כל מקצועותיה.

לקראת סיומי הרמב"ם הראשונים, הורה הרבי מליובאוויטש לחסידיו לערוך סיומי ענק מרשימים, וזאת כדי להאהיב את התורה ולומדיה, ולגרום לכך שקהלים נרחבים יצטרפו ללימוד התורה ויתאחדו סביב לימוד הרמב"ם היומי. בהוראת הרבי מליובאוויטש נערכו במהלך השנים סיומי ענק בבנייני האומה, בהיכל יד אליהו בתל אביב ובמקומות נוספים - כאשר גדולי הדור הקודם, בהם מרנן ה'לב שמחה' וה'פני מנחם' מגור זצ"ל, הגר"ש וואזנר זצ"ל ועוד מגדולי ישראל מפארים את מעמדי הקודש לכבוד התורה ולומדיה. בשנה האחרונה לחייו, הביע הגר"ע יוסף זצ"ל את רצונו להשתתף בסיום הרמב"ם שנערך בהיכל יד אליהו בתל אביב, אולם הדבר נבצר ממנו ברגע האחרון עקב הוראת רופאיו.

השנה, עם סיום המחזור הל"ו, נערכים בחסידות חב"ד להחזיר את עטרת סיומי הענק של לימוד הרמב"ם ליושנה בהתאם להוראתו של הרבי זי"ע, וזאת במסגרת המעמד הענק בהיכל פיס-ארנה, שרבבות צפויים להשתתף בו, ברוב עם הדרת מלך.

במעמד הכביר, שמאורגן על ידי צעירי אגודת חב"ד בירושלים, צפויים להשתתף גדולי תורה, אדמו"רים וראשי ישיבות, שיתייצבו לחזק ולעודד את לומדי הרמב"ם, ובד בבד להביע רגשי הוקרה וכבוד ליוזם התקנה ומחוללה, כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.

את סיום המחזור ה-36 יערוך רב אב"ד בני ברק הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, ואת פתיחת המחזור הל"ז יערוך רבה של תל-אביב יפו, הגאון רבי ישראל לאו. במעמד ישאו דברים הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר וגדולי ישראל נוספים.

את המעמד, שיהווה גם כנס התעוררות בעיצומם של הימים הנוראים - ינעים הזמר אברהם פריד, שיגיע ארצה במיוחד על מנת להשתתף באירוע סיום הרמב"ם. יצויין כי פריד יסגור בכך מעגל מרגש בן 36 שנים, לאחר שהסיום הראשון שנערך בבנייני האומה בירושלים היה אחת מהופעותיו הפומביות הראשונות, על פי הוראת הרבי זי"ע.

בוועדה להפצת לימוד הרמב"ם היומי צופים כי עם פתיחת המחזור החדש יצטרפו עוד רבים לרבבות הלומדים מדי יום את השיעור היומי ברמב"ם ובכך זוכים להקיף את כל התורה כולה כתקנת הרבי מליובאוויטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר