בסמוך לירושלים

פיגוע טרור בהר אדר: לוחם מג"ב ושני מאבטחים - נרצחו

מחבל ערבי ירה לעבר מספר ישראלים בסמוך לשער האחורי ביישוב הר אדר שליד ירושלים • כתוצאה מהירי נרצחו לוחם מג"ב ושני מאבטחים • פצוע נוסף פונה במצב קשה • המחבל נוטרל (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בתשרי תשע"ח | 26.09.17
זירת האירוע (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

פיגוע טרור בהר אדר: מחבל ערבי ירה הבוקר (שלישי) לעבר מספר ישראלים בסמוך ליישוב הר אדר שליד ירושלים, לוחם מג"ב ושני מאבטחים - נרצחו וישראלי נוסף נפצע באורח קשה.

מהמשטרה נמסר כי עם כניסת פועלים מהשטחים בשעות הבוקר דרך המעבר לכיוון עמדת הבידוק בכניסה האחורית ליישוב הר אדר, עוד כשהיו בצד הפלסטיני, טרם ההגעה לעמדת הבידוק, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום, אשר פתחו בנוהל מעצר חשוד והורו לו לעצור.

בשלב הזה, ומשהבין שהוחשד, פתח את חולצתו, שלף אקדח ובטווח קצר ירה לעבר המאבטחים והלוחמים. לוחמי מג"ב הגיבו באופן מיידי ירו לעברו וחיסלו אותו.

מהשב"כ נמסר כי המחבל אשר ביצע את הפיגוע הבוקר בהר אדר הוא תושב בית סוריכ, יליד 1980, נשוי+4, ללא רקע ביטחוני קודם. למחבל היה אף היתר תעסוקה למרחב התפר באזור יהודה ושומרון.

האקדח בו נעשה הרצח. דוברות המשטרה

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לנפגעים וקבעו את מותם של שלושה ישראלים. פצוע נוסף פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם משם נמסר כי "אל יחידת הטראומה פונה פצוע מהפיגוע בהר אדר. פצוע מירי, מצבו קשה. יועבר בהמשך לחדר הניתוח".

ד״ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה, על מצבו של פצוע הפיגוע. צילום: מדברים תקשורת

מדוברות מד"א נמסר כי ⁠⁠⁠⁠⁠"פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של 3 גברים בשנות העשרים והשלושים הנפגע הרביעי גבר כבן 32 פונה במצב קשה לבית חולים הדסה עין כרם.

פאראמדיק מד"א ניר בוזגלו סיפר: "כשהגענו למקום ראינו ארבעה גברים בשנות העשרים והשלושים שנפצעו מירי בפלג גופם העליון, ביצענו במהירות מיון ראשוני, פצוע אחד גבר כבן 32 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. שלושת הגברים הנוספים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

לצד מפכ"ל המשטרה וממ"ז ירושלים, מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה ומפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף ערן ניב הגיעו למקום האירוע על מנת לקיים הערכת מצב. בנוסף, כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית בנימין הגיעו לנקודה.

כמו כן, כוחות צה"ל ומג"ב מבצעים כתר על מרחב בידו בו נמצא הכפר סוריכ ממנו יצא המחבל. יציאה תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

המפכ"ל הגיע לזירה צילום: בטחון שדה
ממ"ז יורם הלוי ומפכ"ל המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר