סערה בוועדה

ח"כ מותח ביקורת: "גפני יכל למנוע את התקצוב לנוצרים"

ועדת הכספים בראשות גפני התכנסה לדון באפליית מוסדות החינוך החרדים, לאחר שאישרה את תקצוב הנוצרים. ח"כ ל'כיכר השבת': "זה דיון עקר, אין הצבעות על תקציב" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני התכנסה הבוקר (שלישי) לדון באפליית מוסדות החינוך החרדים, מוכר שאינו רשמי ומוכש"ר, על רקע אישור הוועדה להעברת חמישים מיליון שקלים למוסדות החינוך הנוצרים. גפני איים שלא יישב בממשלה אך חברי כנסת בש"ס סבורים כי יכל למנוע את העברת תקצוב הנוצרים ולדרוש תקצוב לציבור החרדי.

גפני אמר בפתח הדיון: "אם זו החלטה של הממשלה לא לתקצב ילדים יהודים, שיגידו את זה, לא בטוח שנהיה בממשלה כזו".

חבר-כנסת מחברי הוועדה מתח ביקורת על גפני בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "גפני היה יכול למנוע את העברת התקציב לבתי הספר הנוצרים כאיום עד לאישור תקציב עבור הציבור החרדי. אבל זה לא קרה. כעת זה דיון עקר, אין הצבעות על תקציב, זה בכדי להראות למנהלי המוסדות שכביכול עושים משהו".

ח"כ מיכאל מלכאלי (ש"ס) חזר על הדרישה המשותפות שלו יחד עם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר, לבטל את אישור וועדת כספים שאישרה את התקציב, כל זמן שלא נערך דיון מוסדר ואנשי האוצר לא ענו תשובות מסודרות בעניין.

מלכיאלי ציין כי "שערוריית תלמידי המוכש"ר זועקת לשמים. באים פקידים ומסבירים לנו למה לחרדים לא מגיע כמו למיעוט אחר, אני חוזר על דרישתי לבטל את ההצבעה על תקצוב הנוצרים, הלא חוקית".

ח"כ אורי מקלב הוסיף כי "הפגיעה הדרקונית הזו במוסדות היא נסיון לחסל את מוסדות החינוך הדתי בארץ, חוסר השוויניות והפערים פה משוועים, מכוח איזה חוק אתם פועלים? כל עמותה פרטית שהייתה נוהגת כך הייתה מתפרקת והמדינה נוהגת כך בחוסר שקיפות, התקציב החסר לא נופל מהשמים ההורים נאלצים להתמודד עם תשלומי מאות ואלפי שקלים כל חודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר