מהלך תקדימי

עשרות חסידים שטסו לאומן תובעים את חברת התעופה

לא פחות מ-106 חסידים חתומים על תביעת פיצויים שהוגשה לאחרונה נגד חברת התעופה "סאן דור", שלדבריהם התנהלותה גרמה להם לישון על רצפת הטרמינל במשך שעות רבות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: סוכנות החדשות 24)

לפני כתשעה חודשים טסו 106 חסידים, בקבוצה מאורגנת, כדי להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. הביקור של הקבוצה היה אמור להיות קצר למדי, כשבתום התפילות בציון, תכננו החסידים להמריא לישראל מנמל התעופה בקייב באמצעות חברת התעופה 'סאן דור'.

הליך הבידוק וקבלת כרטיסי הטיסה עבר כרגיל, אך למרבה הפתעת חברי הקבוצה, נאמר להם מספר דקות לפני עלייתם למטוס כי הטיסה מבוטלת ושגם מועד טיסה חדש עדיין אינו ידוע.

לדברי אחד החסידים לפורטל 'חופש' ב-mako, "אף אחד מנציגי החברה לא טרח לעדכן אותנו מה קורה, או מתי הטיסה וכך זה נמשך שעות ארוכות. לא העבירו אותנו לבתי מלון ולא דאגו לנו לאוכל, אלא זרקו אותנו לישון על רצפת הטרמינל. אנשים ישנו על הרצפה כל הלילה. אחרים שהיה להם מזל ישנו על ספסל. זו תחושה ממש לא נעימה, כאילו הפקירו אותנו. ככה לא מתנהלת חברת תעופה שמכבדת את עצמה".

לדבריהם, לא זו בלבד שבוזבזו להם ימי עבודה ושנגרמה להם עוגמת נפש מרובה, החברה אף לא דאגה להסיעם לבתי מלון בקייב עד לטיסה כדי שיוכלו לישון ולאכול. המטוס של חברת סאן דור נחת בקייב והטיס אותם בחזרה לישראל, רק בחלוף לא פחות מ-17 שעות.

מטוס חברת סאן דור. אילוסטרציה (צילום: סיון פרג, ynet)

נציג קשרי הלקוחות של החברה, אליו פנו החסידים כדי לקבל הסברים כאשר חזרו לארץ, השיב להם שתקלה טכנית חריגה גרמה לעיכוב בטיסה, ומטוס אחר המריא בשבילם מישראל. הוא אף הביע צער על אי הנוחות, אך "אינכם זכאים לפיצוי - מעבר ל-100 דולר בלבד לכל אחד מהנוסעים - מאחר ומדובר בנסיבות חריגות", כדבריו.

גם את אי העברתם של החסידים לבתי מלון בקייב נימקה החברה בכך שבאותה עת (ה-31.12) צוינה תחילת השנה האזרחית ולכן לא ניתן היה להשיג חברת תחבורה משדה התעופה ואף בתי המלון בקייב היו בתפוסה מלאה.

נוסעים לאומן "משתעשעים" בשדה התעופה בקייב (צילום ארכיון: מתוך דיווח ראשוני בפייסבוק)

הנוסעים דחו את הצעת הפיצויים של חברת סאן דור, שהוגדרה בפיהם כ"משפילה", והגישו כאמור תביעה בבית משפט השלום ברחובות באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, על סך 530 אלף שקל - כ-5000 ש"ח לאדם. בתביעה נכתב: "הפרו באופן בוטה את הזכויות שלנו כנוסעים. על החברה לפצות אותנו בהתאם לחוק הבינלאומי".

תגובת חברת סאן דור לידיעה כפי שפורסמה ב-mako: "כתב התביעה טרם התקבל בחברה. עם קבלתו יילמדו פרטיו והחברה תגיב בערכאות המקובלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר