לאחר תקלה ארוכה

אספקת הגז ממאגר תמר - תחזור מחר

משרד האנרגיה הודיע כי אספקת החשמל ממאגר התמר יחודש מחר בבוקר לאחר כמעט שבוע של הפסקה בשל התקלה שהתגלתה בו. האספקה תחודש בהדרגה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לאחר תקלה קשה שאירעה במהלך החג: משרד האנרגיה מסר כי הזרמת הגז הטבעי ממאגר תמר צפויה להתחיל כבר מחר (רביעי) בבוקר, זאת לאחר שבמהלך היום יושלם תיקון התקלה באסדה. בשלב הראשון, תוזרם 50% מהכמות הרגילה.

במקביל, עבודות התחזוקה שהיו מתוכננות מראש באסדה, ממשיכות וצפויות להסתיים ביום חמישי בבוקר. כך שביום חמישי צפויה האספקה לעמוד על הכמות הרגילה המסופקת למשק.

בשבוע הבא תימשכנה עבודות התחזוקה שתוכננו מראש והאספקה תרד שוב ל-50% מהכמות הרגילה. הסיבה שייקח עוד כמה שעות מרגע ההזרמה ועד ההגעה לישראל היא הצורך למלא את המערכת מחדש ("הגזה"). המשמעות הראשונה היא חברת חשמל שעברה בימים האחרונים להשתמש באמצעי תדלוק אחרים יקרים יותר שישפיעו על מחירי החשמל ככל הנראה בחודשים הקרובים.

התקלה התגלתה ביום חמישי האחרון על האסדה עצמה, תוך כדי חילול החג, מה שהוביל לתיקון בהול לרבות ייצור חלקים בחו"ל והטסה שלהם במהלך השבת לישראל. התקלה הקפיאה את הזרמת הגז לישראל והצפי האחרון שדווח על ידי משרד האנרגיה הוא להזרים חלק מהגז ועד 50% מהתפוקה עד רביעי בלילה. כאמור, על פי ההערכות ההזרמה תחל כבר בלילה שבין שלישי לרביעי מה שאומר שברביעי בבוקר חלק מהלקוחות יקבלו בחזרה גז טבעי להפעלת תחנות כוח.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי שיתוף הפעולה והעבודה המאומצת של כל הגורמים הרלוונטיים, הובילו לניהול מוצלח של שעת החירום במשק האנרגיה ללא פגיעה ברציפות אספקת החשמל לכלל הצרכנים. "במהלך הימים האחרונים פעלנו על מנת לייצב את משק האנרגיה, ואני שמח שהצלחנו במשימה זו. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר תיקון התקלה ומכינים את המשק בצורה המיטבית לכל תרחיש אפשרי. עבודות האחזקה שתוכננו מראש תימשכנה כסדרן ותסתיימנה עד לאמצע אוקטובר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר