"נחשף פרצופו"

זעם בימין: בית המשפט העליון מחרים טקס הוקרה ממלכתי ל"מפעל ההתיישבות"

שרי הממשלה מביעים כעס רב על החלטת בית המשפט העליון שלא לאפשר לנציג מטעמו להשתתף בטקס ממלכתי לציון 50 שנה להתיישבות ביו"ש: "אג׳נדה אישית פוליטית-שמאלנית" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השופט ניל הנדל. ייעדר לבסוף (צילום: Miriam Alster/Flash90 )

נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור, החליטה כי הרשות השופטת לא תיטול חלק בטקס הממלכתי שייערך מחר (רביעי) לציון 50 שנה להתיישבות ביהודה ושומרון, הבקעה והגולן. בשל כך, ביטל השופט ניל הנדל את השתתפותו בטקס.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, ההחלטה החריגה נפלה לאחר "שהתגלו פרטים נוספים על אופי הטקס". בתגובה אמר שר התיירות יריב לוין, כי יש להוציא את השופטים מרשימת המוזמנים לאירועים הממלכתיים.

לדבריו, "עמדותיהם הפוליטיות של ראשי מערכת המשפט נחשפו היום באופן הברור ביותר עם ההחלטה חסרת התקדים והמבישה של שופטי העליון שלא להשתתף בטקס הממלכתי ל-50 שנות התיישבות. לכל מי שהיה ספק, הובהר היום שוב ששופטי העליון מביאים לתוך אולם המשפט אג׳נדה אישית פוליטית שמאלית, דבר שבא לידי ביטוי בפסיקותיהם הפוגעות באופן חוזר ונשנה במתיישבים ובמפעל ההתיישבות".

סמלו של הטקס הממלכתי (צילום: משרד ההסברה)

גם סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, הגיבה להודעת הביטול: "החלטת נשיאת בית המשפט העליון להחרים את האירוע הממלכתי בכפר עציון היא החלטה אומללה, שמבזה את ההיסטוריה הלאומית שלנו. בית המשפט הסיר את גלימתו", אמרה.

אתמול דווח ב'כאן', כי חברי סיעת המחנה הציוני ורוב חברי יש עתיד צפויים להחרים את הטקס. לאחר מכן, בהודעה רשמית של המחנה הציוני, נטען: "נתניהו ורגב שוב עסוקים בפלגנות ואינטרסים פוליטיים. סיעת המחנה הציוני לא החליטה להחרים את האירוע. כשנגיע לשלטון נעסוק במעשים ולא בנאומים, במהות ולא בתמונות".

בשלום עכשיו', כצפוי, גיבו את החלטת העליון. בהודעת ארגון השמאל נכתב: "זה לא טקס ממלכתי. מדובר באירוע פוליטי במימון כספי ציבור שכל תכליתו להלל את מפעל ההתנחלויות. אסור לרשות השופטת לקחת חלק באירוע כזה".

כזכור, לפני כארבעה חודשים החליטה הממשלה על קיום הטקס, שיתקיים מחר באזור התעשייה בגוש עציון, אליו הוזמנו הסגל הבכיר של צה"ל ובית המשפט העליון וכן כלל חברי הכנסת. הוא מופק על ידי מרכז ההסברה ועלותו כעשרה מיליון שקלים.

מרים נאור (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר