לקראת הסכמות?

פניציה: "חרם חרדי - גזר דין מוות למפעל"

בכירי החברה הציגו את הקשרים עם הרבנים ומערכות הכשרות, והזהירו כי סגירת המפעל בשבת או חרם על הבקבוקים - יהוו גזר דין מוות למפעל (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ייצור בקבוקי זכוכית. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סערת הבקבוקים. במהלך פגישתם של חברי וועדת הרבנים לענייני השבת וראשי מערכות הכשרות עם מנהלי חברת פניציה בנוגע לחילולי השבת במפעל, ניסו הצדדים להציע פתרונות אפשריים למצב שנוצר.

ל"כיכר השבת" נודע כי למרות שבתחילה השתתפו רק הסמנכ"לים ויו"ר וועד העובדים, הרי שבמהלך הדיון הגיע המנכ"ל שמעון כהן, דבר המוכיח על חשיבות הנושא אצל ראשי החברה. במהלך המצגת שהציגו בפני הרבנים, מנהלי החברה הזהירו כי חרם מצד הציבור החרדי יביא לסגירת המפעל.

במהלך דבריו הציג הסמנכ"ל מצגת במסגרתה ציין את ההיסטוריה של הקמת המפעל, קשריו עם הרבנים ומערכות הכשרות והזהיר כי סגירת המפעל בשבת או חרם על הבקבוקים יהוו גזר דין מוות למפעל.

על פי הנתונים במפעל שהוקם בירוחם בשנת 1968 מועסקים 250 עובדים קבועים שחלקם הניכר חובשי כיפות והוא מהווה מקור תעסוקה ופרנסה עבור תושבי דימונה וירוחם.

(באדיבות המצלם)

לדברי ההנהלה, אמנון כהן שמנהל את עסקי מורט בארץ ופועל ממניעים ציוניים יש קשר הדוק עם בד"צ העדה החרדית, הרב רובין ובעלז.

הנהלת המפעל הסבירה לרבנים כי במרכזו של תהליך הייצור עומד תנור התכת זכוכית בטמפרטורה של 1600 מעלות שלא ניתן לקרר או להפסיק את פעולתו. "בגלל תהליך ההתכה הפועל באופן אוטומטי לא ניתן לסגור את התנור הפועל 24/7 ולהפסיק ייצור בשבת".

"המפעל מתמודד עם תחרות קשה של ייבוא בקבוקים ומהווה חסם לעליית מחירים" אמרו בפניציה, והזהירו כי "החלטה נמהרת של המגזר החרדי תגרום לסגירה מיידית של המפעל ומבקשים למצוא פתרונות".

לסיום, הצדדים מינו וועדה שתורכב מנציגים מוועדת השבת ומהמפעל, וינסו יחד להגיע לפתרונות בחודשים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר