הביגוד המחשיד, הבדיקה וההתנפלות

שלף נשק, וירה עשרה כדורים מטווח אפס: כך בוצע הפיגוע

הביגוד החם שלבש המחבל נימר ג'מל עורר את חשדם של הלוחמים והמאבטחים. הם ניגשו לבדוק אותו והוא שלף את הנשק וירה לכל עבר. כך בוצע הפיגוע בהר אדר - שלב אחר שלב (חדשות, ארץ)

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שלב אחר שלב - כך בוצע הפיגוע הרצחני בהר אדר: בשעות הבוקר (שלישי), הגיע המחבל, נימר ג'מל, ליישוב הר אדר יחד עם פועלים פלסטינים נוספים. הכוחות שאבטחו את כניסת הפלסטינים חשדו בנימר, זאת בשל העובדה שלבש "בגדים חמים" ביום שהיה חמים למדי.

הכוחות - ביניהם שלושה לוחמי מג"ב שתגברו את המאבטחים - התקרבו אל נימר בכדי לפתוח בבדיקתו בשל החשד שהתעורר. בתגובה, נימר הציג את אישור העבודה שלו, והכוחות הפנו אליו את גבם. המחבל ניצל את ההזדמנות, שלף את האקדח שהיה ברשותו, והחל לירות לכל עבר.

זירת הפיגוע הקשה ושחזור המקרה בידי אחד הלוחמים (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל היה מצוייד בשתי מחסניות מלאות בכדורים. בסך הכל, הספיק המחבל - שהיה בטווח כמעט אפסי מהמאבטחים - לירות עשרה כדורים לפני שנורה וחוסל.

מהירי נרצחו לוחם מג"ב סולומון גברייה הי"ד, והמאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש הי"ד. לוחם ולוחמת נוספים ששהו באזור, יחד עם רבש"ץ היישוב, הסתערו על המחבל וירו בו.

הלוויתו של סולומון גברייה הי"ד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במסגרת בדיקת צה"ל מנסים לענות בין השאר על השאלה כיצד למרות היתרון המספרי של הלוחמים והמאבטחים במקום, הצליח המחבל לפגוע בארבעה אנשי כוחות הביטחון.

סולומון גברייה הי"ד הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי בבאר יעקב בהשתתפות מאות בני אדם. "תמיד היית הכי טוב, הכי עוזר, הכי מצטיין, הכי אתה, פשוט אתה. החברים, המשפחה לא יכולה להאמין שזה אמת. איך אפשר לקטוף פרח כזה?" ספדו לו.

הלוויתו של יוסף עותמאן באבו גוש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יוסף עותמאן הי"ד, ששימש כמאבטח, נטמן בבית הקברות באבו גוש. משפחתו הזכירה כי מדובר בחלל השני מקרב בני המשפחה שנרצח בפיגוע טרור. בן דודו מוחיי עותמאן נרצח בפיגוע שביצעו מחבלים מתאבדים בשוק מחנה יהודה ב-1997, לצד חמישה עשר בני אדם נוספים שנרצחו בפיגוע.

בכפר הסמוך להר אדר: ידויי אבנים על כוחות צה"ל (מתוך פייסבוק)

בני משפחה וחברים ליוו למנוחות את אור אריש הי"ד, ששימש גם כן כמאבטח ונורה על ידי המחבל הבוקר. אחת ממכרותיו צוטטה ב-ynet מספרת עליו: "הוא היה צריך לעשות משמרת ערב, אבל הוא ביקש לעשות גם משמרת בוקר כדי לאסוף כסף ללימודים".

יצויין כי בתום הערכת מצב שקיימה מערכת הביטחון, הוחלט לא לאפשר מחר (רביעי) כניסת פועלים פלסטינים להר אדר. עם זאת, בשאר הישובים כניסת פועלים פלסטינים תימשך ללא שינוי.

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע (דובר צה"ל)

הערב, הגיע הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט לנקודה בה אירע הפיגוע, וקיבל סקירה מסגן מפקד גדוד עוטף רב פקד ווייסאם דגש על פעילות כוחות מג"ב עוטף בעת הפיגוע. בנוסף, שמע הרמטכ"ל סקירה ממפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, וראש מטה פקמ"ז, תת-אלוף עופר וינטר, על הפעולות שנעשות על ידי כוחות צה"ל בעקבות הפיגוע, ועל הפעולות שצפויות להתבצע בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר