חילול השבת בחברה יימנע

ועדת הרבנים ו'פיניציה' סיכמו: יגובש מתווה בתוך 21 ימים

חברי ועדת הרבנים למען השבת וראשי חברת 'פניציה' סיכמו על הקמת ועדה משותפת לגיבוש פתרון לחילולי השבת בייצור בקבוקי הזכוכית, שתגיש בתוך 21 יום מתווה שימומש בתוך 3 חודשים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס המשותף, אתמול (באדיבות המצלם)

ועדת הרבנים למען קדושת השבת יחד עם מנהלי הבד"צים וגופי הכשרות השונים סיכמו בישיבתם עם הנהלת חברת 'פניציה' על מציאת פתרון הלכתי שיימנע את חילולי השבת במפעל, המשווק בקבוקי זכוכית ומיץ ענבים ליקבים רבים, העומדים תחת הכשרויות השונות.

במהלך הישיבה אתמול (שלישי) וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', טענו מנהלי החברה כי התנור שמייצתר את הזכוכית מופעל בחום של 1,600 מעלות ולוקח זמן לחמם או לקרר אותו ובעקבות כך המערכת מופעלת שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת קודש.

רק ביום אחד בשנה המפעל מושבת - ביום הכיפורים, אז הבקבוקים שמיוצרים באופן אוטומטי ממוחזרים ולא נעשה בהם שימוש. כדי להחזיר את המפעל לעבודתו הרגילה לוקח 30 שעות.

במהלך הישיבה סיכמו הצדדים על שורת צעדים ולח זמנים להפסקת חילולי השבת בייצור הבקבוקים, לאחר מציאת פתרון הלכתי לבעיית הליכי הייצור הרציפים, דבר שייעשה תוך שלושה חודשים.

בישיבה הציגו אנשי 'פניציה' את הבעיות הטכניות ואת הצעדים שכבר עשו להקטנת חילולי השבת תוך שהם מנסים לשכנע כי אין מנוס מחילול שבת בהפעלת המפעל.

הרבנים הבהירו להפ מנגד כי לא יכולה להיות פשרה בעניין השבת וכי ניתן לחפש פתרונות טכניים בדומה למה שנעשה ביום הכיפורים.

בין השאר דובר לאתור פתרונות שיאפשרו לקצר את זמן החזרת המפעל לפעולה אחרי השבתת-שבת, משלושים שעות לזמן קצר יותר.

בישיבה סוכם על הליך מזורז למציאת פתרון למניעת חילולי השבת. מתווה שיגובש תוך 21 יום וימומש תוך שלושה חודשים, עד חנוכה.

אנשי החברה ביקשו שוועדת הרבנים וגורמי הכשרות יודיעו מיידית שאפשר לרכוש בקבוקים של 'פניציה', אולם הרבנים הבהירו כי הדבר לא יכול להיות אפשרי, שכן הציבור דורש שהמוצר שהוא מחזיק בידו, יהיה ללא חשש חילול שבת.

בסיומה של הישיבה הקריא מזכיר ועדת הרבנים הרב יצחק גולדקנופף את ההחלטות המשותפות:

1. ועדת הרבנים וראשי מערכות הכשרות פונים בזה לחברת "פניציה" מפעלי זכוכית להפסיק את העבודות בשבת לחלוטין.

2. ועדת הרבנים וראשי מערכות הכשרות מסכימים לקבל את הצעת הרב אברהם משה הלפרין שליט"א מראשי "מכון מדעי טכנולוגי להלכה" כי הדרך ליישום, תארך לפחות עד חנוכה תשע"ח.

3. תוקם נציגות משותפת של כל הגורמים שתגיש תוך 21 יום מתווה ולו"ז מסודר ליישום התהליך.

4. לבקשת מנהלי וראשי פניציה – הודיעו ועדת הרבנים וראשי מערכות הכשרות כי עם יישום התהליך ע"פ המתווה הנ"ל, יעשו כל מאמץ למצוא את הדרכים לסיוע ולהטמעת המפעל בקרב אוהדי הכשרויות, במיוחד להרחיב ולעבות את רכישת הבקבוקים בחברת פניציה ע"י היקבים וכדו' ולהעדיפם ע"פ רכישות תוצרת חוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר