לראשונה בתנועת ש"ס

האירוע השנתי - במעמד הראשון לציון ללא חברי 'המועצת'

השנה, לראשונה, עצרת החג של תנועת ש"ס תתקיים בתל אביב ובמעמד הראשון לציון הגר"י יוסף - ללא השתתפותם של חברי המועצת - בניגוד לעבר שהעצרות היו בראשות נשיא המועצת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון עם נשיא המועצת. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מאז חזר השר אריה דרעי לעמוד בראשות תנועת ש"ס הוא דאג להחזיר את מעמדי הענק של העצרות בחג הסוכות ובחג הפסח, עצרות שמאורגנות על-ידי 'אל המעיין' בשיתוף הרשויות המקומיות.

בשנים האחרונות האירועים התקיימו באצטדיון טדי ובהיכל ארנה בירושלים. במעמדים השתתפו גדולי ישראל בראשות נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, חברי המועצת והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ובהשתתפות אלפים.

השנה, העצרת מתקיימת - לראשונה ב'היכל מנורה מבטחים' (אצטדיון נוקיה) בתל אביב ולא בירושלים, בשיתוף עיריית תל אביב, במסגרת "פרס הרב עובדיה יוסף", כאשר היא מוגדרת כ"שמחת בית השואבה", ולא כמעמד "הקבלת פני רבו", כמדי חג.

במודעה המתפרסמת הבוקר (רביעי) בביטאון ש"ס 'הדרך', מופיע פרסום לעצרת, אך באורח תמוה מאוד, שמו של נשיא המועצת הגר"ש כהן נעדר וכך גם שמם של שאר חברי המועצת, שלפי המודעה לא ישתתפו באירוע השנתי.

מי שכן צפוי להופיע כדמות הרוחנית המרכזית בכנס הוא הראשון לציון הגר"י יוסף, ששמו ותמונתו מתנוססים במודעה וכך גם שמו של יו"ר ש"ס דרעי.

יצוין כי על פי תקנון הפרס של עיריית תל אביב, הראשל"צ משמש כיו"ר ועדת השיפוט של הפרס מאז שהתחיל לפני שנה שנים ובעקבות כך הוא משתתף בכל אירוע ונותן את הפרס הראשון.

בקרב גורמים בש"ס יש מי שרואים במודעה כמדרגה נוספת במאבק החצרות. "מעולם זה לא קרה, עצרת מרכזית, של ש"ס באמצעות 'אל המעיין' והנציג המקומי של המפלגה, ונשיא המועצת לא מופיע, ספק אם בכלל ישתתף, זה דרמטי מבחינה פנים מפלגתי", אומר גורם בתנועה.

גם עיתונאים שמסקרים את ש"ס רואים באירוע ובמודעה כמשהו חריג שלא היה עד כה. העיתונאי איתי גדסי צייץ את תמונת המודעה וציין: "זו כבר אמירה: בהקבלת פני רבו השנתית באצטדיון יד אליהו ינאם רק הראש"ל הרב יצחק יוסף. בלי המועצת".

גורם אחר במפלגה אומר כי "מדובר בניסיון לעורר מהומה על לא מהומה". לדבריו: "מדובר באירוע של פרס הרב עובדיה, מטבע הדברים בנו הראשון לציון הוא הרב המשמעותי לאירוע כזה, כך היה גם בשנים שעברו, באירוע פרס הרב עובדיה בתל אביב, הראשל"צ היה האורח המרכזי".

נתן אלנתן, נציג ש"ס בת"א, שנמצא בין מארגני האירוע - סרב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר