סיכול המהלך כשל

הישג פלסטיני: התקבלו כחברים באינטרפול

מעבר להישג המדיני בהכרה בהם בגוף נוסף כמדינה, הפלסטינים יהיו חשופים למידע ביטחוני רגיש שיכול להתגלגל בסופו של דבר לידי ארגוני הטרור שיעשו בו שימוש (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משרדי האינטרפול בצרפת (צילום: שאטרסטוק)

מליאת הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, קיבלה הבוקר (רביעי) את בקשת הפלסטינים להתקבל במעמד מדינה חברה בארגון. 75 מתוך 133 המדינות שהשתתפו בהצבעה החשאית הצביעו בעד צירוף הפלסטינים לארגון, 24 מדינות הצביעו נגד ו-34 נמנעו.

מלכתחילה ישראל קיוותה שהוועד המנהל של האינטרפול, שקובע את סדר היום של המליאה, יחליט שלא להעלות לדיון את הבקשה הפלסטינית. הטיעון הישראלי בפני חברי הארגון שהתכנסו בבייג'ינג היה שפלסטין היא לא מדינה כפי שהפרמטרים של האינטרפול קובעים. ואולם, הוועד המנהל לא קיבל החלטה בנושא והחליט ביום שני להעביר את הבקשה למליאה. גם האמריקנים המשיכו להפעיל מכבש לחצים על הפלסטינים למשוך את מועמדותם, אך לשווא.

הבוקר התקיימו בארגון שני דיונים: הראשון עסק בשאלה מהם הקריטריונים שלפיהם מדינה מתקבלת לאינטרפול, מאחר שאלה הקיימים כיום אינם ברורים מספיק. הדיון השני עסק בשאלת קבלתה של פלסטין כמדינה לאינטרפול שם כאמור זכו הפלסטינים בהישג המדיני.

החשש הגדול בישראל הוא שקבלת הפלסטינים לאינטרפול תאפשר להם להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים ולהיות חשופים למידע מודיעיני מסווג שנוגע לארגוני טרור וכספי טרור – מידע שעלול לזלוג לחמאס ולפתח ולפגוע במאבק בטרור.

האמריקנים פעלו גם הם באינטנסיביות נגד קבלת הפלסטינים לאינטרפול. הם מבינים היטב שמהלך חד-צדדי של הפלסטינים עלול להקשות עליהם את המאמצים להתניע את המשא ומתן בין ירושלים לרמאללה לאור המהלכים החד צדדים של אבו מאזן. לפני שבועיים הצליחו האמריקנים לשכנע את הפלסטינים למשוך את בקשתם להתקבל כמדינה חברה לארגון התיירות של האו"ם, לאחר שאיימו עליהם בסגירת משרדי אש"ף בוושינגטון אך הפלסטינים החליטו הפעם להתעלם מטראמפ ולפעול כרצונם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר