"וואלה, הכיש אותו"

הילד הפלסטיני הוכש על ידי נחש; חייו ניצלו בישראל

בבית החולים בתל אביב התגייס לאחרונה כלל הצוות הרפואי כדי להציל את חייו של פלסטיני בן 12 שהיה במצב קשה לאחר שנחש הכיש אותו, והובל לישראל בהיתר מיוחד וחריג (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ידו של הילד לאחר שהוכש (צילומים: דוברות איכילוב)

ילד פלסטיני בן 12 ניצל בבית החולים לילדים דנה שבתל אביב, לאחר שהוכש על ידי נחש ארסי מסוכן וחייו עמדו בסכנה ממשית.

המקרה אירע בימים האחרונים, כשהילד המתגורר באזור שכם הוכש על ידי נחש מסוג 'אפעה' סמוך לביתו ונפגע באורח קשה ביותר. בשל מצבו, אישר מתאם הפעולות בשטחים את כניסתו לישראל לשם טיפול דחוף, והוא הובהל ליחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי לילדים שבבית החולים איכילוב.

וכך תיאר אבי הילד מה אירע, באזני ד"ר מיגל גלטשטיין, רופא ילדים בכיר ומומחה לטוקסיקולוגיה: "הילד שיחק בחוץ ופתאום שמענו צעקה. רצנו החוצה ומצאנו אותו מוטל על הרצפה, בוכה, עם יד נפוחה וכאבי תופת. וואלה, סיפר שנחש הכיש אותו. אישתי החלה לחבוש לו את היד ואני יצאתי החוצה כדי לתפוס את הנחש".

עם סיום דבריו, הוציא האב בקבוק מתוך שקית עם הנחש בתוכו ומסר אותו לידי הצוות הרפואי. בשלב זה, לצורך אבחון סוג הנחש, יצר קשר ד"ר גלטשטיין עם מנהלי חדרי המיון לילדים של נהריה וקפלן שבסיומה כאמור אובחן הנחש מסוג "אפעה" – זן ארסי ומסוכן במיוחד.

ד"ר שירלי פרידמן, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, החלה מיד בשיתוף פעולה עם כלל הצוות הרפואי, בסדרת פעולות לייצוב מצבו. דקות ספורות אחר כך, עלה ליחידה גם ד"ר גלטשטיין עם הנסיוב הספציפי שיש לתת להכשה שכזו.

הנסיוב הוזרק, ובמשך שעות ארוכות היטלטל הילד בין חיים למוות, עד שלשמחת קרוביו הוא פקח את עיניו והחל להתאושש. כעבור שבוע הוא שוחרר לביתו במצב טוב, כשהוא מודה ומחבק את הצוות הישראלי שהציל את חייו.

את הנחש המסוכן העביר צוות בית החולים להמשך טיפול בספארי ברמת גן עד שהוחזר שוב לטבע, רחוק ממגע עם אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר