"הורדה היסטורית"

טראמפ הודיע על הורדת מיסים משמעותית

הנשיא האמריקני נאם אמש באינדיאנה שם הבטיח על הקלה משמעותית בעול המיסים. לטענתון הרפורמה החדשה תקל על מעמד הביניים מחד ועל החברות הגדולות מאידך (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ באינדיאנה (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם אמש (רביעי) באינדיאנה על רפורמת המס שלו, אחרי שהבית הלבן והרפובליקנים בקונגרס הגיעו להבנות על המתווה שלה. טראמפ אמר למאות מתומכיו באינדיאנפוליס כי מדובר ב"הזדמנות של פעם בדור" להוריד מסים.

"אנחנו מודיעים על הורדה היסטורית במסים לעם האמריקני, אני מחכה לזה הרבה זמן", אמר טראמפ לקהל. "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להפחית את נטל המסים עליכם ועל משפחותיכם", הוסיף הנשיא, ואמר לקהל שזה הזמן שארה"ב תילחם למען העובד האמריקני.

טראמפ, שעוד מעט מסיים שנה של כהונה נואש להישג משמעותי בכל הנוגע לקיום הבטחות הבחירות שלו. את רפורמת הבריאות "אובמה-קר" טראמפ בינתיים לא מצליח לבטל, ונאומו נועד לצבור מומנטום כדי להעביר את רפורמת המס בקונגרס. רפורמת המס של טראמפ הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ והיא חלק ממדיניות "אמריקה תחילה" שנועדה להיטיב עם העובדים בארה"ב. לפי טראמפ מערכת "מסובכת, מיושנת ומעיקה מאוד" מונעת מהכלכלה האמריקנית להשתקם.

טראמפ אמר שהוא רוצה לקצץ במסים למשפחות ממעמד הביניים, כדי להפוך את המערכת להוגנת ופשוטה יותר. טראמפ אמר שרפורמת המס שלו "תחזיר את העבודות והעושר שנטשו את המדינה שלנו", ותשאיר את החברות האמריקניות בארה"ב.

"החברות האמריקניות יוכלו לנצח שוב", אמר. בנאום סיפר שמנהיג של מעצמה זרה אמר לו בעצרת האו"ם בשבוע שעבר שארצו תקים חמישה מפעלים בענף הרכב בארה"ב, כעדות לכך שהמדיניות של טראמפ כבר מתחילה להביא תוצאות.

הסעיף ברפורמה של טראמפ שמשך את מרבית תשומת הלב הוא הורדת מס החברות מ-35% ל-20%. טראמפ אמר בעבר כי הוא רוצה שמס החברות יעמוד על 15%, אך אמש אמר ש-20% "זה הקו האדום שלי".

סעיפים משמעותיים נוספים הם ביטול מס הירושה והפחתת מדרגות המס משבע לשלוש, עם שיעורי מס של 12%, 25% ו-35%. הרפורמה כמעט מכפילה את הסכומים שמתחתם לא ישולם מס ל-12 אלף דולר ליחיד ו-24 אלף דולר למשפחה.

טראמפ הדף את הטענות שרפורמת המס שלו נועדה לעזור לעשירים, וטען שמי שירוויח ממנה יהיה מעמד הביניים. "אני עושה את הדבר הנכון וזה לא טוב לי, תאמינו לי", אמר טראמפ לקהל באינדיאנה. "העשירים יכולים לקרוא לי איך שהם רוצים. זה לא יעזור להם".

בנאום אמש אמר טראמפ שהוא משוכנע שדמוקרטים רבים יצביעו בעד הרפורמה שלו "מכיוון שזה הדבר הנכון לעשות". האם הקהל האמריקאי "קנה" את ההבטחות של טראמפ עוד מוקדם לקבוע, אך כבר בבורסות בוול סטריט קידמו את נאום רפורמת המס של טראמפ בעליות שערים. מדד S&P 500 עלה בכחצי אחוז. מדד נאסד"ק הוסיף יותר מאחוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר