גלריה מרהיבה

אלפים חגגו במעמד סיום הרמב"ם בירושלים

בהשתתפות רבנים ואדמו"רים חשובים חגגו אלפים בהיכל 'ארנה' במפגן ענק של קידוש ה' את סיום מחזור הל"ו ברמב"ם. צפו במראות מההתרגשות והשמחה הגדולה (חדשות חסידים)

(צילום: ישראל ברדוגו)

באירוע מרגש במיוחד שנערך אמש (ד') בהיכל 'ארנה' בירושלים, אלפי חסידי חב"ד וגם כאלו שאינם גדשו את האולם והיציעים, בחגיגת סיום הרמב"ם, אלו היו רגעים של קידוש שם שמיים וכבוד למייסד סדר הלימוד האדמו"ר זצ"ל.

את בימת הכבוד פיארו לצד חברי בית-דין רבני חב"ד, רבני ומשפיעי ליובאוויטש, גם מנהיגי עדות בישראל מכל החוגים והמגזרים, שבאו כולם לתת יקר וכבוד למסיימי הרמב"ם.

את האירוע פתח והנחה המנחה המיתולוגי הרב נפתלי הכהן רוט, יו"ר צא"ח בירושלים, שקיבל את פני הרבנים בזה אחר זה וכיבדם לשאת דברים.

ראשון הנואמים היה חבר בית-דין רבני חב"ד ורבה הראשי של העיר קרית גת הרב משה הבלין שבירך את הקהל והביע את התרגשותו מהמעמד הנשגב לכבודה של תורה ולכבודו של הרבי.

הס הושלך באולם עת התכבד הגאון הרב משה יהודה לייב לנדא, לערוך את הסיום של המחזור הל"ו. הרב לנדא קרא בהטעמה ובביאור נפלא את ההלכות האחרונות של ספר 'משנה תורה', הרב לנדא נשא לאחר מכן דברי ברכה.

לפתיחת המחזור החדש הזמין המנחה את הרב הראשי לעיר תל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו, שהפליא וריתק את הקהל בנאמו.

נציג חב"ד בעיריית ירושלים ר' יעקב הלפרין הביא את ברכת האכסניה וברכת ראש העיר למשתתפי הסיום.

הזמר החסידי ר' אברהם פריד, רומם את הקהל ועוררם בניגוני חב"ד מענייני דיומא, שמחת משנה תורה וימי הרחמים והסליחות כשבסיום המחרוזת נעמד הקהל על רגליו לריקוד סוער במשך דקות ארוכות. שמחת תורה באמצע עשרת ימי תשובה.

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן התכבד אף הוא לשאת דברי ברכה, ושיתף את הנוכחים בתועלת שבלימוד הרמב"ם ברכישת מידות טובות והקשר לעשי"ת.

לאחר מכן נשא דברים הרב דניאל אלתר בנו של האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור, בנאום נרגש ובנוי לתלפיות הוא שיתף את הנוכחים המופתעים ברצונו של אביו לייסד תקנת לימוד הרמב"ם, וכשהרצה באזני אחיו האדמו"ר ה'לב שמחה' הודיעו כי כבר קדמו אותו, ואז הכריז הרבי על התקנה, והאדמו"ר ה'פני מנחם' היה מראשוני המצטרפים לקריאה וללימוד.

על המסך הוקרנו במהלך הערב קטעי וידאו נדירים מחגיגות סיום הרמב"ם בקהיר, אותם יזם וערך הרב יוסף העכט שליט"א חבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש ורבה של אילת, על פי הוראות והדרכות מפורטות מהרבי, כשבסיומם הוזמן הרב העכט לשאת דברים.

את האירוע חתם בדברי ברכה ובקבלת עומ"ש רבה הראשי של ירושלים הרב שלמה עמאר.

בין הנוכחים בבימת הכבוד נמנו: חברי בית דין רבני חב"ד: רבי יוחנן גוראריה, רבה הראשי של חולון; רבי משה הבלין, רבה הראשי של קריית גת; רבי יוסף הכט, רבה הראשי של אילת; רבי שמעון אליטוב, רבה של מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רבי חיים יהודה רבינוביץ אב״ד ירושלים.

האדמו"רים: כ"ק אדמו"ר מבוסטון, כ"ק אדמו"ר מזוועהיל, כ"ק אדמו"ר מערלוי, כ"ק אדמו"ר מקאפיטשניץ, הרה"צ רבי יצחק מאיר מורגנשטרן.

ראשי הישיבות וגדולי התורה: הגר"ב אדלר, ראב"ד בד"ץ אגודת ישראל; הגר"ד אלתר, בן כ"ק אדמו"ר ה'פני מנחם' מגור זצוק"ל; הגר"י ברזובסקי, בן כ"ק אדמו"ר מסלונים ורב קהילת חסידי סלונים בביתר עילית; הראשל"צ הגרש"מ עמאר, רבה הראשי של ירושלים; הגר"ב שמואלי, ראש ישיבת המקובלים שער השמים; הגר"א שטרן, רבה הראשי של ירושלים. הגר״י שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב ורבנים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר