רמזים להצתה

מחסן התחמושת הגדול באוקראינה התפוצץ

מחסן תחמושת עם 188 טונות של תחמושת עלה באש ואלפים פונו מבתיהם בשל הלהבות העצומות והפיצוצים העזים. באוקראינה מצביעים על הרוסים כאשמים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

שריפת ענק שפרצה במחסן תחמושת במרכז אוקראינה גרמה לשורה של פיצוצים, והובילה לפינוי אלפי תושבים מבתיהם. כך מסרו אתמול (ד') הרשויות המקומיות. ראש ממשלת אוקראינה וולודומיר גרויסמן רמז שייתכן שהשריפה נגרמה מפעולת חבלה אפשרית מצד אויבות המדינה כשהאצבע מופנית כלפי רוסיה.

העיתון הבריטי "דיילי מייל" אף דיווח שבממשלת אוקראינה טוענים שמל"טים רוסיים הטילו רימונים על מחסן התחמושת וגרמו לשריפה הגדולה בה עלו בלהבות ופיצוצים כ-188 אלף טונות תחמושת שאוחסנו במחסן, כולל רקטות גראד. יותר מאלף כבאים ואנשי המשמר הלאומי פעלו לכבות את שריפת הענק.

הרשויות באוקראינה פינו 30 אלף בני אדם מבתיהם בעיר ויניצה, שנמצאת במרחק 190 קילומטרים דרום-מערבית לבירה קייב, והפסיקו את זרם אספקת החשמל והגז באזור לאחר שמחסן התחמושת הגדול במדינה החל לעלות בלהבות ביום שלישי.

בעקבות הפיצוצים העזים בשלישי ערב נצפו כדורי אש שהאירו את השמיים. גם יום לאחר מכן עדיין היתמר עשן שחור גדול מעל אזור מחסן התחמושת. המרחב האוויר באזור ויניצה נסגר על ידי הרשויות בעקבות המצב. ארבע בנייני מגורים ניזוקו בשריפה, אבל לא דווח על נפגעים למעט שתי נשים שנפצעו מרסיסים.

ראש הממשלה האוקראיני-יהודי ולדימיר גרויסמן רמז בישיבת הקבינט שייתכן שמדובר בפעולת חבלה, ואמר שאוקראינה נמצאת במלחמה ושהיא מצפה שהאויבות שלה "יעשו כל מה שביכולתן להחליש אותנו".

כזכור, כוחות ממשלת אוקראינה מנהלים לחימה נגד הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה מאז אפריל 2014, בסכסוך שגרם למותם של יותר מעשרת אלפים בני אדם ולעקירתם של יותר ממיליון בני אדם מבתיהם.

בתקרית דומה שאירעה במרס השנה, פרצה שריפה במחסן תחמושת צבאי במזרח אוקראינה וכובתה כעבור שעות רבות. יותר מ-20 אלף תושבים פונו מבתיהם בעקבות השריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר