דיין האמת

אבל ברמת השרון: הרב נתן קירשבוים ז"ל

בעיר בני ברק נפטר אתמול הרב נתן קירשבוים ז"ל, ממייסדי ומקימי הקהילה החרדית ברמת השרון והוא בן 87 בפטירתו • בני הגר"י אדלשטיין זצ"ל ספדו: "היה צדיק נסתר" (דיין האמת)

הרב נתן קירשבוים ז"ל (באדיבות המשפחה)

ברוך דיין האמת: המונים ליוו אמש (רביעי) למנוחת עולמים את הרב נתן קירשבוים ז"ל, בהם צאצאיו, מכריו ותלמידיו וכן יהודים רבים אשר קרבם לאבינו שבשמים.

מסע ההלוויה החל בבית הכנסת גאולת ישראל ברמת השרון, אשר המנוח היה ממקימיו ושימש בו כגבאי עשרות בשנים.

בין המספידים ספדו הרבנים הגאונים, הרב מרדכי אדלשטיין, הרב צבי יהודה אדלשטיין והרב שאול אדלשטיין - בניו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל. המספידים סיפרו כי בביתם היה ידוע ומפורסם כי הרב קירשבוים הוא בגדר צדיק נסתר, וכי אין זה מפליא כי פטירתו בתוך שנה לפטירת אביהם הדגול הרה"ג ר' יעקב אדלשטיין זצוק"ל, מכיוון שנפשו הייתה קשורה בנפשו.

גם ראש עיריית רמת השרון מר אבי גרובר ספד ואמר כי דמותו, צניעותו ונועם הליכותיו, היו לאות ומופת ברמת השרון, וכי הנפטר היה מדור הנפילים בעיר ושימש כגשר בין הקהלים בעיר. את דבריו סיים בכך שאמר כי "וודאי לי שדמותו תחסר לי ולרבים מהתושבים".

בסיום ההספדים, ריגש את המלווים אחד מתלמידי המנוח, עת ביקש את רשות הדיבור וסיפר כי הוא עצמו, ורבים כמותו הגיעו לרמת השרון ללא ידע מינימלי בהלכות והרב קירשבוים קירבם אט אט, בנועם ובסבלנות אין קץ לאביהם שבשמיים, עד שהקימו משפחות והפכו לבעלי תשובה גמורים.

לאחר מכן המשיך מסע הלוויה לבית הלויות שמגר בירושלים שם ספדו לו בני משפחה ותלמידים ומשם להר המנוחות שם נטמן.

תולדותיו

המנוח נולד בחודש שבט תרצ"א, לאביו הרה"ג רבי מנחם מענדיל קירשבוים הי"ד דיין ורב העיר פרנקפורט בגרמניה.

הנפטר עלה לישראל לאחר ששרד את תלאות השואה הארורה, בה נספתה כמעט כל משפחתו.

בארץ השתקע ברמת השרון והיה לדמות מרכזית בעיר, כאשר הוא משמש בצרכי ציבור רבים, ובכללם לימוד תינוקות של בית רבן, חסד של אמת במסגרת חברה קדישא רמת השרון, פיתוח ביהכ"ס המרכזי בעיר והקמת "סומך נופלים"-קופת הצדקה בעיר. וכל זאת תוך הארת פנים לכל אדם. היה קובע את רוב עיתותיו לתורה, דברי תורה ומוסר היו שגורים על לשונו ובכך היה נפרד מכל אדם, מתוך דבר הלכה או חידוש.

בין ההולכים אחר מיטתו היו שאמרו כי אין זה מקרי שהמנוח נתבקש לבית עולמו דווקא בתקופה זו שבין כסא לעשור, תקופה בה כל יהודי עושה חשבון נפש ותר אחר ארבעת המינים מהודרים לחג הסוכות, שכן הרב קירשבוים הקפיד על נפשו בכל הימים, וכל מי שהגיע לבקרו במיטת חליו ושאלו מה עוד הוא יכול לעשות או לרכוש עבורו על מנת להקל עליו מסבלו, ענה הרב קירשבוים ואפילו ביומו האחרון, שהוא מבקש ממנו שיתפללו עליו שיהיה בבחינת ירא שמים אמיתי.

בנוסף היה שגור על לשונו של הנפטר, כי יהודי ירא שמיים אמיתי הוא בבחינת "אתרוג מהודר", ויש לתור אחרי גדול כזה ולייקרו. "מי שחפץ באתרוג מהודר איננו מחכה עד לרגע האחרון אלא מקדים את הרכישה לפני החג, אף כאן בטוח אני כי הקב"ה לקח לו תחת כסא הכבוד ובחר ירא שמים אמיתי, שהוא בבחינת 'אתרוג מהודר' לחג הסוכות הבעל"ט", סיים המלווה את דבריו.

זכה והעמיד אחריו דורות ישרים מבורכים והיה צלול בדעתו עד יומו האחרון. חבל על דאבדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר