לדרישת החרדים

מנדלבליט ירכך את האכיפה על הדרת נשים

המפלגות החרדיות דרשו מהיועץ המשפטי לשנות את נהלי האכיפה על 'הדרת נשים' כדי שיתאים לאורח החיים הדתי-חרדי. לאחר לחץ מנדלבליט יציג ריכוך במדיניות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סיכם עם נציגי המפלגות הדתיות והחרדיות על ריכוך האכיפה נגד הדרת נשים וחידוד המדיניות בנושא, כך שתתאים "לאורח החיים הדתי והחרדי", כך מדווח 'הארץ'.

בפגישה בין היועץ לנציגי המפלגות, איימו השר אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' שיקדמו חקיקה להסדרת זכותם של שומרי מצוות לקיים אירועים בהפרדה ושרת המשפטים איילת שקד צידדה בעמדתם. לבסוף התרצה מנדלבליט ואמר שיפעל לשינוי המדיניות בעניין הדרת הנשים.

בישיבה שנערכה אתמול נכחו מנדלבליט, המשנה שלו דינה זילבר מי שנחשבת ל"סדין האדום" של החרדים בכל הנוגע למעורבותה בנושא מניעת הדרת נשים, ופקידים ויועצים משפטיים נוספים. הפגישה נקבעה לבקשת חברי המפלגות החרדיות, המלינים על המדיניות הממשלתית בנוגע להדרת נשים וטוענים כי היא פולשת גם למקומות בהם היא אינה שייכת.

על פי הדיווח, הצדדים סיכמו שהיועץ המשפטי יציג בקרוב בפני השרים מדיניות מרוככת לגבי האכיפה בנושא, והחליטו שלא להתראיין בנושא כדי שלא לפגוע בסיכום.

לפי הסיכום, הנהלים החדשים יגדירו באופן בהיר יותר אילו מקרים ייחשבו להדרת נשים ואילו לא, כך שיצטמצם שיקול הדעת של בית המשפט בעניין.

כזכר, בחודש שעבר אישרה הממשלה הצעה של שרת המשפטים איילת שקד ושל השרה גילה גמליאל לקצץ בסמכויותיה של זילבר ולהעביר מתחום אחריותה את הטיפול במאבק בהדרת נשים לרשות לקידום מעמד האשה במשרד לשוויון חברתי שבראשות גמליאל.

העברת הסמכות מזילבר אושרה על ידי מנדלבליט ואף קיבלה את ברכתו. ממשרד המשפטים נמסר אז כי "זילבר תמשיך לשאת באחריות מטעם היועץ המשפטי לממשלה לטיפול בהיבטים המשפטיים העקרוניים הקשורים בנושא, לרבות באלו המפורטים בדו"ח צוות משרד המשפטים למאבק בהדרת נשים כפי שעשתה עד כה... היועץ המשפטי לממשלה משוכנע כי הידע והניסיון הרב והמשמעותי שצברה גברת זילבר ימשיכו לסייע למימוש מחויבות הממשלה לפעולה אקטיבית בנושא".

בפועל על פי הדיווחים מי שעמד מאחורי צמצום כוחה של זילבר היו המפלגות החרדיות שטענו כי היא מנצלת את כוחה כדי לפגוע בקיום אירועים דתיים ומונעת קיום אירועים כהלכה גם לקהלים חרדים לגמרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר