הלבינה פניה

בת קהילת 'הכושים העבריים' הושפלה באוטובוס - בגלל ריח רע • צפו

ברשתות החברתיות הופץ היום סרטון בו מתועדת השפלה דוחה ומבישה של אישה אפריקנית, חברת 'הכושים העבריים', שספגה העלבות בוטות באוטובוס, כי היא "מריחה רע" (ברשת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההשפלה הקשה (צילום מסך: מתוך פייסבוק / ynet)

גזענות מחליאה: בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נצפית אחת מנוסעות אוטובוס בבאר שבע, כשהיא מקללת ומשמיעה אמירות בוטות ומעליבות לעבר אישה מקהילת הכושים העבריים שבדימונה.

הנוסעת נשמעת משפילה את "חברתה" לנסיעה, והכל בגלל ריחות עזים שלדבריה נדפו מהאישה האפריקנית, בשל המאכלים המאפיינים את קהילתה.

לדברי בת קהילת העבריים, "הרגשתי מושפלת, לא הרגשתי בנוח עם זה, הרגשתי חוסר כבוד, שהאישה הזו עושה ממני צחוק. זה משהו שילך איתי. לא כל כך הבנתי מה הולך, זה נקלט רק אחר כך. הבנתי שמצלמים אותי ולא רציתי לעשות סצנה. זו לא האישיות שלי".

בן הקהילה אשריאל בן ישראל אמר לאחר פרסום הסרטון: "נשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו נגד האישה שפגעה בה. הלבינה את פניה ברבים".

"זה ממש פגע בה, זו תופעה שהולכת וגדלה. היא נפלה קורבן לגזענות ואנחנו מקווים שאנחנו כעם נוכל להוקיע את זה מתוכנו. אנחנו רוצים שעם ישראל יבין שהאישה בסרטון לא מייצגת את החשיבה הכוללת של עם ישראל והקהילה בארץ, אבל היא מראה תופעה. אנחנו לא רואים אותה ביום-יום, במיוחד לא בצורה הבוטה שראינו היום, אבל היא קיימת, חיה ובועטת".

לדבריו, "מדובר באישה ששמעה בדיוק מה שאמרו. היא לא רצתה להגיב כי היא הייתה במקום ציבורי. אחרי שהגיעה לביתה היא סיפרה מה שקרה. ראינו את מה שקרה בפייסבוק. היא מבינה שזו סתם מישהי גזענית, זו הייתה תחושתה. היא אישה נחמדה ושקטה. בגלל הכבוד שלה היא לא רצתה לדבר".

"היינו מצפים", הוא הוסיף, "שאנשים יוקיעו את הדבר הזה, גם כששמענו ברקע שאנשים קראו לה להפסיק - היא המשיכה. חבל שהגענו למקום הזה, אנחנו מקווים שזו תהיה הרתעה לכל הגזענים האחרים, אולי זה ישלח להם מסר ברור מאוד".

בחדשות 10 דווח, כי המשטרה החליטה לפתוח בחקירה אודות זהות האישה הגזענית שנשמעת בסרטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר