לשלב קודש בחול

מנכ"ל בני עקיבא: "יש אלינו נהירה של חרדים"

מנהל רשת החינוך הציונית-דתית חושף תופעה מדאיגה במגזר החרדי: "אספר משהו שהוא חצי סוד - יש נהירה של תלמידים חרדים ללמוד אצלנו, בשקט, כדי שלא יוציאו עליהם פשקווילים", טען (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: Serge Attal/Flash90)

מנכ"ל רשת החינוך הגדולה בציונות הדתית חשף תופעה מדאיגה במגזר החרדי: הורים חרדים הרושמים את ילדיהם למוסדות חינוך של הזרם הדתי-לאומי.

בועידת הבית היהודי השנתית שהתקיימה השבוע עסקו גם בנושאים הנוגעים לדרכה של הציונות הדתית ולמפלגת הבית היהודי, אך מרבית הדיונים הוקדשו לנושאים שעד היום כמעט ולא עלו לדיון, כמו סוגיית יחס הרשויות לפריפריה אל מול יחסם לתל אביב, סוגיית שמירת שבת במרחב הציבורי וסוגיית סינון תלמידים בהרשמה למוסדות חינוך.

באחד הפאנלים עלה לדיון נושא ערך לימוד התורה בציונות הדתית והוקרת תלמידי חכמים ולומדי תורה ברחוב הדתי-לאומי, ובמהלכו טען מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט, כי בשנים האחרונות מתפתחת תופעה חדשה, במסגרתה הורים המזוהים לכאורה עם המגזר החרדי מבקשים לרשום את ילדיהם למוסדות חינוך של תנועת בני עקיבא, וחלקם משבצים את ילדיהם מלכתחילה במוסדות הציונות הדתית.

"באופן עקרוני הדלתות צריכות להיות פתוחות לכל תלמיד, מי שבא להירשם יתקבל, אלא אם מדובר במקרה יוצא דופן", אמר גלט והמשיך: "אספר משהו שהוא חצי סוד - בשנים האחרונות יש נהירה של תלמידים מהמגזר החרדי שבאים ללמוד אצלנו, במוסדות שלנו, כדי ללמוד לשלב בין לימודי קודש וחול. הם באים בשקט, בלי רעש ובלי פרסום, כדי שלא יוציאו עליהם פשקווילים. הם באים ללמוד והתוצאות מדהימות".

בכירים אחרים בהנהגת הציונות הדתית השיחו את שעל ליבם. כך שר החינוך לשעבר יצחק לוי קרא לנציגי הבית היהודי להשקיע בחינוך תורני מגיל צעיר: "ברור שיקומו גדולי תורה לעם היהודי, זה הרי הובטח לנו, שלא תשכח תורה מישראל. הלוואי שיקום מישהו משלנו, שחונך על ברכי הציונות ואהבת הארץ על פי דרכה של הציונות הדתית"

ראש ישיבת תורה בציון ומייסד קרן 'אחד לאחד' הרב יצחק נריה הוסיף: "כשמדברים על רישום פתוח ומניעת סינון תלמידים, צריך פתיחות לכל הכיוונים. אנחנו אחראים לגדל שדרה של תלמידי חכמים לדורות הבאים, אז למה לא לאפשר שכבות תורניות, למה לא לפתח את השאיפות שלהם, למה למנוע את זה מההורים והתלמידים?. בואו נפסיק לנסות לחנך אחרים לפי היסודות שלנו", הסביר הרב נריה שאף פנה במסר להנהגה הפוליטית: "זה לא סוד שהבית היהודי מנסה להיפתח לעוד כיוונים - אז למה לא לפתוח את מוסדות החינוך לשאיפות תורניות? אנחנו צריכים לדאוג לגדל את הרב קוק הבא. איפה הוא יצמח אם לא נדאג לאפשר התפתחות תורנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר