מאחורי הקלעים

לראשונה: הראשון לציון הגר"י יוסף לבש את גלימת אביו

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, עטה אמש לראשונה את גלימת אביו מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל. "כיכר השבת" חושף את הסיפור שמאחורי ריקמת הגלימה החדשה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף אמש, ומרן זצ"ל (צילום: ישי כהן, יעקב כהן)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף עטה אמש (חמישי) לראשונה את גלימת אביו מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

לא בטוח שרבבות המשתתפים במעמד הסליחות ברחבת הכותל המערבי הבחינו כי הראשל"צ הגיע בגלימת אביו. עד כה נהג הגר"י יוסף ללבוש גלימה כסופה ומוזהבת כדוגמת הגלימה של הראשון לציון הגאון רבי יצחק ניסים זצוק"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר בגלימה עם "סיפור חריג" המתפרסם כעת לראשונה.

לפני זמן מה, הגיע נגיד מניו יורק שביקש לפגוש את הגר"י יוסף, מכריו הפנו אותו אל לשכת הרב, אל הפגישה הגיע הנגיד כשבאמתחתו גלימת מרן זצ"ל ותוך שהוא משחרר אנחת רווחה אמר 'באתי להחזיר את הפקדון'.

לתמיהת הנוכחים לפשר דבריו הסביר הנגיד כי ל"פני עשרות שנים, התארחו אצלו מרן הגר"ע יוסף ורעייתו הרבנית מרגלית ע"ה, שהייתה בסוף ימיה ובמהלך הביקור, עקב עיסוקי בתחום הטקסטיל, ביקשה ממני הרבנית לתפור לרב גלימה חדשה, נענתי מיד ולאחר זמן מה, בסמוך להשלמת המלאכה, הגיעה הבשורה על הסתלקותה למנוחת עולמים של הרבנית ע"ה".

הנגיד שחש שלא בנוח לפנות אל מרן בתקופת אבלו, הניח את הגלימה במקום שמור, לאחר מספר שנים באחד מביקוריו בארץ העז ושאל את מרן זצוק"ל מה לעשות בגלימה ולהפתעתו מרן השיב לו בסתמיות במילים 'יבוא יום ותבין לבד', חלפו שוב שנים ושוב נשכח הדבר מליבו.

"לאחרונה", סיפר הנגיד, "נתקלתי לפתע בגלימה ואז הבזיקה בי המחשבה למה התכוון מרן ומאז אין לי מנוחה, הרי בנו יושב על כסא הראשון לציון ומרן במילותיו הקדושות אמר לי כבר אז 'יבוא יום ותבין לבד' מיד לקחתי מטוס ובאתי לארץ לקיים את מה שאני חש כצוואתו של מרן וכהשלמת בקשתה האחרונה של הרבנית ע"ה", סיים הנגיד.

כותב השורות ישי כהן מקבל את ברכת הראשל"צ, אמש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר