דאגה בקרב התורמים והחולים

מבית הגר"ד לאו לביתו: יום הכיפורים של הרב ישעיהו הבר

ההצעה שהגיעה לביהמ"ש הפתיעה גם את השופט שהתרשם מכך שהרב הראשי פותח את ביתו ליו"ר 'מתנת חיים' ואישר כי ישוחרר לביתו לצום ולאחריו ישוב לבית הגר"ד לאו (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
בביקור לפני מספר חודשים אצל שר התורה עם אחד מתורמי הכליה (צילום: באדיבות המצלם)

הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים', שנעצר לחקירה ביום שני שעבר בשל חשדות להתנהלות לא חוקית בעמותה שהצילה את חייהם של מאות חולים הזקוקים להשתלת כלייה - שוחרר באופן חריג ונדיר מיד לאחר החקירה למעצר בית בביתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שהחליט לפרוס את חסותו עליו ולארח אותו בביתו.

ביום הכיפורים ישהה הרב הבר בביתו ולאחר מכן ישוב לבית הרב לאו עד לאחר החג.

מדובר בהחלטה נדירה כיוון שמדובר בתיק בו בדרך כלל המשטרה דורשת מספר ימי מעצר גדול הרבה יותר וכמעט ואין סיכוי לשחרור למעצר בית אפילו ליום אחד, אך ככל הנראה רוחב ליבו של הרב לאו ומשפחתו שניאותו לפרוס את חסותם עליו, הביאו לאישורו של המהלך.

כזכור, המשטרה עצרה ביום שני השבוע, ארבעה חשודים מנהלי ובכירי עמותת 'מתנת חיים', זאת במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה כנגד העמותה בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים.

במשטרה ציינו כי "מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, במהלכה חוקרי המשטרה גבו עדויות שהעלו חשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק השתלת איברים. אנו רואים בחומרה מעשים מעין אלו ולא נאפשר פגיעה זו או אחרת בערך חיי אדם בישראל".

במשטרה טענו כי החקירה הצריכה מחוקרי המשטרה לפעול ברגישות יוצאת דופן תוך הסברת חשיבות החקירה, הגעה לחקר האמת והבנה כי מי שידו אינה משגת ייאלץ להמתין ברשימת ההמתנה ובכך עלול לשלם בחייו.

"נדבך מרכזי שהנחה את החוקרים", אומרים במשטרה, "שמירה על רציפות פעילות העמותה גם במעבר החקירה לגלויה. המשטרה פעלה בשיתוף הגורמים המקצועיים והמוסמכים לשמירת רציפות פעילות העמותה ומתן השירות מציל החיים ללא קשר לקיום החקירה".

המשטרה הוסיפה כי אינה רואה בתורמי הכסף ובני משפחותיהם הזקוקים להשתלה ואלו שקיבלו השתלה חשודים אלא "קורבנות שפעלו על מנת להציל חיי אדם". לדברי המשטרה החקירה נמשכה מספר חודשים ועל פי החשד אנשי העמותה העוסקת בתיווך השתלות איברים, מקדמים תורים להשתלת איברים תמורת כסף שמועבר, ברוב המקרים כתרומה לעמותה.

עד כה במסגרת החקירה, גבו החוקרים עדויות מאנשים שעברו השתלת איברים, בני משפחות מושתלי איברים וגורמים נוספים. מהעדויות שנגבו עד כה, עולה כי רוב המושתלים אינם עובדים למחייתם עקב מצבם הבריאותי ורובם נזקקים לתמיכה כלכלית מבני משפחותיהם.

עוד מדגישים במשטרה כי "על מנת שלא לפגוע בהמשך עיסוקה הייחודי של העמותה אל מול אנשים הממתינים להשתלות איברים, פעלה המשטרה אל מול משרד הבריאות ורשם העמותות באופן שוטף ועדכנה בדבר המעבר לחקירה גלויה והשלכותיה".

כעת, מונה מפרק זמני לעמותה במטרה לאפשר המשך רציפות הפעילות ומתן שירות מציל החיים לאנשים הממתינים בציפייה להצלת חיי יקיריהם.

אל מול המעצר והחקירה התעוררה תמיכה ציבורית רחבה ברב הבר שגם לדברי המשטרה לא לקח כספים לכיסו. אישי ציבור רבים התגייסו כדי לסייע לו כמו גם הירתמות ציבורית כדי לממן את עלות ההגנה המשפטית עליו.

גם המתנדבים הרבים בעמותה שחלקם חיים רק בשל פעילותו של הרב הבר מתכוונים לפעול בקרוב לטובתו וכנגד העוול שנעשה לו לדבריהם. כאמור, הרב הבר שוהה בחלופת מעצר בבית הרב הראשי לישראל ורבים בקרב מערך הרפואה, חולי דיאליזה הממתינים להשתלת כליה חוששים מפגיעה בהמשך פעילותה של העמותה אשר ללא עוררין הצילה חיים של מאות בני אדם עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר