אחרי החגים

המאמץ לגייס חרדים: תוקם מנהלת מיוחדת

על רקע מאמץ המפלגות החרדיות לאשר חוק שיעקוף את פסיקת בג"ץ שקראה לגיוס חרדים, הוחלט בצה"ל על הקמתו של גוף חדש וייעודי במטרה להגביר ולהגדיל גיוס זה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לאחר החגים יחל צה"ל להפעיל גוף חדש המכונה "מנהלת החרדים", כדי להגדיל את מספר המתגייסים מבני הציבור החרדי ולרכז באופן מיטבי יותר את הטיפול בענין, כך דווח הבוקר (ראשון) ב'כאן'.

כל שלבי השירות של החייל החרדי, כבר משלב לשכת הגיוס, יהיו תחת אחריותה של המנהלת החדשה. מדור מיוחד בה יעסוק בשיבוץ החיילים, ואגף ייעודי יעסוק בהכשרתם ובהכנתם למשימה, וכמובן היא תכלול גיוס נפרד ומותאם לחרדים.

לפי הפרטים שחשפה הכתבת הצבאית כרמלה מנשה, כל חייל חרדי מגיל 18 עד 21 יזכה למימון לימודי השלמת בגרויות, בתקופת שמונת החודשים האחרונים של הגיוס. הנתונים הנוכחיים שבידי צה"ל לפיהם 95 אחוזים מהחרדים ששירתו בצבא, עובדים במשק או לומדים, מהווים את הרקע להחלטה זו שמטרתה "לשלב את אותם חיילים חרדים בחברה הישראלית" לאחר הגיוס.

כחלק מתכנית רב שנתית, הכינו במנהלת כלי מיון חדשים המותאמים לאוכלוסיה החרדית, במסגרתם אף ימונו חיילים שכל תפקידם לגייס חרדים, וכן יתקבלו בקשות של חרדים עם נתונים חריגים לקורס קצינים, מאחר ובצה"ל הגיעו למסקנה כי "כלי המיון הקיימים אינם מתאימים לאוכלוסיה החרדית", לפי דיווח זה.

המנהלת תגדיר את האזור שבו יפעלו החיילים החרדים, כולל אזורי השינה והאוכל שלהם, כניסה נפרדת ללשכת הגיוס ואתר נפרד בלשכת הגיוס לחרדים וכן מתחם לחימה אחר משל כלל האוכלוסייה.

ביטול גזירת הגיוס (צילום ארכיון: יעקב מורגנבסר)

בידי צה"ל נתונים ברורים המורים על פוטנציאל כללי של לא פחות מעשרת אלפים חרדים ברי גיוס, לטענתו, אך יעד הגיוס השנתי עומד על 2850 חרדים. בפועל ישנם כיום 6600 חרדים בצה"ל, מתוכם 400 בשירות קבע.

בראש המנהלת אמור לעמוד קצין בדרגת סגן אלוף והיא תהא כפופה לראש חטיבת כח אדם בצה"ל. היא תהווה גוף מטכ"לי נפרד ותאגד את כלל הזרועות העוסקות בנושא באגפי צה"ל השונים, במטרה לרכז את מאמץ הגיוס וההכשרות של המגזר החרדי.

עוד דווח באותו נושא, בהקשר הפוליטי, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לקדם במהירות את אישור חוק הגיוס במתכונתו החדשה, ואף אמר בשיחות סגורות שהוא מודע לכך שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתכנן לערוך קמפיין נרחב בענין ולכן הוא מעדיף "להקטין את הדימום הפוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר