אירוח בן צור

יהודה גליק: "הפרסום התקשורתי זה לא לשון הרע"

ח"כ יהודה גליק מתייחס לפרשת האירוח של ח"כ יואב בן צור מלון היוקרתי ואומר כי אין בפרסום התקשורתי לשון הרע. לדבריו, "כל איש ציבור יידע שעיני הציבור נשואות אליו" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יהודה גליק (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) לחשיפת העיתונאי עקיבא נוביק כי ח"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס, הוזמן לשהות בראש השנה במלון היוקרתי 'וולדורף אסטוריה' על חשבון המיליונר עמרם אבוחצירא, בנו של הבאבא אלעזר זצ"ל.

בדברים שפרסם כתב גליק: "כל אדם ובמיוחד אנשי ציבור נתקלים לעתים קרובות בעניינים שנורא מפתה לעגל בהם קצת פינות פה ושם או קצת לא להקפיד עד הסוף על ההנחיה הברורה. ללא ספק מכיוון שאנו כולנו אנשים ערכיים הרי שעל פי רוב דוחים את זה על הסף.

"אבל סופסוף גם אנחנו בני אדם וגם לנו מידי פעם יש נטיה לזלזל ולקרוץ. מה שמונע זו ההרתעה. אחת ההרתעות האפקטיביות ביותר - הפרסום התקשורתי. זה לא לשון הרע, זה שמירה על חברה איכותית ומוסרית. אנא אל תוותרו לנו, אל תעשו לנו הנחות. מצד שני לא חייבים כל הזמן לחפש אותנו בסיבוב. האיזון הקדוש".

לדבריו: "אישי הציבור שאינם שומרי שבת כדת מופיעים כדבר שבשיגרה בשבתות תרבות (לא תמיד מי יודע מה תרבותיים). שומרי השבת כדת בינינו מוזמנים לא פעם להתארח בשבת. לתת הרצאה בנושא מסויים להשתתף בשבתונים וכד'. נדיר מאד המקרים שאדם שומר שבת בעל משפחה יסכים ליסוע לשבת ללא משפחתו ולכל הפחות ללא בן או בת הזוג".

גליק המשיך לכתוב על העובדה שאסור להזמין בני משפחה: "האיסור לקחת את בן הזוג בהחלט גרם לא פעם לרבים מאיתנו לוותר על ההזמנה. אינני חושב שגוף כלשהו שמזמין מרצה אורח רואה בכך "שוחד" או טובת הנאה בכך שהמוזמן מביא את משפחתו. נדמה לי שבסעיף הזה יש מקום לשקול מחדש את ההנחיה האוסרת. אין ספק שההוראה הזאת מהווה אפליה מסויימת כלפי בעלי משפחה שומרי שבת כדת".

את דבריו סיים בביקורת על בן צור: "יש מקום שכל איש ציבור יידע שעיני הציבור נשואות אליו. וכשם שבהלכה יש מושג של "מראית עין" כך גם בהלכות ציבור. יש מקום לאנשי ציבור לבדוק את עצמם פעם ועוד פעם כשנהנים מהטבה שיש בה משום נראות מוגזמת גם אם זה לחלוטין כשר".

לפי הדיווח בערוץ 10, בן צור התארח בראש השנה עם משפחתו במלון היוקרתי 'וולדורף אסטוריה' כאורחו של איש העסקים המיליונר עמרם אבוחצירא, בנו של הבאבא אלעזר זצ"ל. עקיבא נוביק דיווח כי לטענת בן צור הוא הוזמן כחזן, כקורא בתורה וכמרצה.

לדברי בן צור, כפי שהביא נוביק, הוא התייעץ עם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין. בדיקה של נוביק העלתה כי בן צור בירר "האם מותר להתארח אצל חבר", מבלי לציין כי מדובר במלון היוקרתי.

לאחר הפרסום בערוץ 10, שלח היועץ של בן צור לנוביק צילום של העברה בנקאית שביצע הח"כ אל אבוחצירא, בסך 10 אלף שקל. לדברי נוביק, הסכום הועבר לאחר שפנה לקבל תגובה. לטענת בן צור, הם סיכמו מראש שישלם על האירוח.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור מסר אמש בתגובה כי "לקראת ראש השנה הוזמנתי ע"י חבר לשמש כחזן, לקרוא בתורה ולהרצות בפני קהל של 100 מתפללים. ראשית, התייעצתי עם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת והונחתי שאין צורך להגיש בקשה מיוחדת לאישור.

"לפיכך ולאור העובדה שמדובר בימי חג שאינם מאפשרים נסיעה, התארחתי כמרצה (4 הרצאות), חזן וקורא בתורה בראש השנה בבית המלון כמו כל ח"כ המתבקש להרצות ומקבל אירוח. אציין כי על חדר ילדיי שילמתי מכספי הפרטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר