זינוק משמעותי

שיא של כל הזמנים: 16.5 מיליון אנשים - מיליונרים

מי ייעשר: 63.5 טריליון דולר - זהו סך הסכום האגדי המחזיקים ברשותם כל עשירי העולם, שמספרם רק הולך ועולה, וכעת הוא עומד על לא פחות מ-16.5 מיליון בני אדם (כלכלה, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

על פי דו"ח חדש, מספר המיליונרים בעולם עלה לאחרונה בכמעט שמונה אחוזים בשנה שעברה, ל-16.5 מיליון בני אדם, המחזיקים יחדיו ב-63.5 טריליון דולר - שיא של כל הזמנים. בקצב הזה, עד 2025 תחזיק קבוצה זו בהון בשווי 100 טריליון דולר.

מנתוני חברת הייעוץ העולמית 'קאפג'מיני' עולה, כי עושרם של אנשים בעלי הון עצמי גבוה - בעלי נכסים להשקעה בשווי מיליון דולר או יותר, חוץ מזה בו הם גרים - עלה ב-8.2 אחוזים בשנה שעברה.

הרקע להתעצמות המיליונרים, הוא צמיחה עולמית חזקה יותר, שיחד עם תמריצים חסרי תקדים של בנקים מרכזיים בעולם, דחפו את שוקי המניות בעולם לשיאים גבוהים. יצויין, כי במקביל השקעות אלטרנטיביות, דוגמת מט"ח, קרנות גידור, נגזרים, סחורות והון פרטי, ירדו ל -9.7% לעומת 15.7% בשנה שעברה.

הפרטים המופיעים בדו"ח מגלים, כי 1.15 מיליון בני אדם הפכו למיליונרים בשנה שעברה, וכי ארה"ב, יפן, גרמניה וסין מאכלסות בשטחן כמעט שני שליש מהמיליונרים ברשימה.

בארצות הברית, מספר המיליונרים עלה מ-4.66 מיליון ל-4.8 מיליון, בסין הוא עלה מכמיליון ל-1.13 מיליון ורוסיה הגדילה את מספר המיליונרים שלה, ואת ההון שלהם, בלא פחות מ-20 אחוזים.

כמו כן, צרפת עקפה את בריטניה בחמישייה הראשונה במונחים של מספר המיליונרים, ושבדיה תפסה את מקומה של סינגפור ברשימת 25 המדינות המובילות במספר המיליונרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר