תיעוד משטרתי

נחשפה רשת להברחת סלולריים לאסירים ביטחוניים

המשטרה חשפה רשת להברחת טלפונים סלולריים זעירים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא באמצעות עובדי חברה לאספקת מוצרי קנטינה לאסירים. חמישה נעצרו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בחקירת היחידה המרכזית במשטרת ישראל בשיתוף שירות בתי הסוהר, נחשפה רשת מאורגנת להברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל. בין עצורי הרשת, תושב שטחים ואזרחים ישראלים עובדי חברת שיווק המספקת את מוצרי הקנטינה לאסירים בבתי הסוהר.

החקירה הסמוייה נפתחה בסוף חודש אוגוסט האחרון, לאחר שבחיפוש שערכו אנשי שב"ס במשלוח קנטינה שהגיע לכלא עופר והכיל ארגזי שתייה חטיפים ומוצרי צריכה נוספים, נתפסו מוסלקים בתוך ארגז שתייה קלה חמישה טלפונים סלולריים ומספר רב של כרטיסי סים. בבדיקה התברר כי משלוח הקנטינה היה מיועד לאסירים ביטחוניים המוחזקים בכלא עופר.

כעבור מספר ימים, נתפס ארגז שתייה נוסף שהגיע במשלוח קטינה לאסירים ביטחוניים בכלא רמון, ובתוכו נתפסו שישה טלפונים סלולריים זעירים בגודל של אצבע.

במהלך החקירה חשפו חוקרי משטרת ישראל התארגנות שיטתית במסגרתה הוחדרו לחברת השיווק עובדים שיועדו מראש לבצע הברחות של טלפונים סלולריים בתוך משטחי סחורה של מוצרי קנטינה, שהועברו ממחסני החברה באיזור השפלה לבתי הכלא ברחבי הארץ.

עוד עלה חשד, כי למרות שיעד המשלוח של משטחי הקנטינה היה מסומן באמצעות קוד בלבד, ידעו חברי הרשת לאן מיועד כל משלוח ובהתאם החדירו מכשירי סלולר לארגזי השתייה.

על פי אחת העדויות, עובדי החברה קיבלו סכומי כסף של אלפי שקלים על כל מכשיר שהוברח, כאשר הסכומים נעו בין אלפים בודדים לטלפון סלולרי זעיר, 8,000 ₪ לטלפון סלולרי רגיל ועד 15,000 ₪ לסמארטפון.

עם המעבר לחקירה גלויה נעצרו בתחילת החודש זיאד שנטי בן 39 תושב חרבת נבי אליאס שבגזרת קלקיליה, עלי טורקי בן 22 תושב ראשל"צ, יעקב יברגימוב בן 25 מבת-ים, ריצ'רד פסצ'ניק בן 23 מראש-העין וחשוד נוסף ששמו נאסר לפרסום לבקשת סנגורו- בן 20 תושב ראשל"צ.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, ומחר תגיש פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום בעניינם בגין הכנסת טלפונים סלולריים לבתי כלא וכן עבירות על סעיפים בחוק המאבק בטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר