"עלול לסרטן"

מבוכה לתלמה: כתמים שחורים בקורנפלקס

הורים שהתלוננו כי בקורנפלקס שנתנו לילדיהם נמצאו פתיתים חומים ושחורים, נענו על ידי נציגי חברת יוניליוור: "כך הקורנפלקס נראה כשהוא נשרף". המומחים מזהירים (צרכנות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פתיתי הקורנפלקס השרופים (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

מבוכה נוספת ל'תלמה-יוניליוור': לקוחות שרכשו דגני בוקר קורנפלקס 'אלופים' של החברה, התלוננו בימים האחרונים כי מצאו כתמים חומים או שחורים על גבי דגני הבוקר, בעת שפתחו את אריזת המוצר.

לפי הפרסום ב-TheMarker, מבדיקה שנערכה עולה כי בחברה מודעים לבעיה כבר מיום רביעי שעבר, אך משום מה החליטו שלא להודיע על כך למשרד הבריאות ולצרכנים ולא להכריז על 'ריקול' - החזרת המוצר תמורת זיכוי.

ביוניליוור אומרים היום, כי אכן התקבלו מספר פניות בשירות הלקוחות של החברה לפני יום כיפור, ושכנראה מדובר באפיית יתר (שריפה) של חלק מפתיתי הקורנפלקס. לדבריהם, הוחלט שלא לבצע ריקול, ולהסתפק באיסוף המוצרים מהלקוחות שהתלוננו, מאחר ולא מדובר בבעיה בריאותית או בבעיה הפוגעת בטעם של המוצר.

קורנפלקס 'אלופים' של תלמה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אלא שכבר לפני יותר משנתיים הזהיר ארגון הבריאות הבריטי כי טוסט, צ'יפס ומוצרי מאפה שונים עלולים לגרום לסרטן שכן נמצאו בהם כמויות גבוהות בהרבה מהמותר של הכימיקל אקרילאמיד, שנמצא בעבר כמסרטן, ולדברי התזונאית הבכירה ד"ר מאיה רוזמן, שצפתה בתמונה של הפתיתים השרופים, "כמו שלא כדאי לאכול חלקים שרופים בטוסט, צ'יפס או תפו"א במדורה, כך עדיף לברור את הפתיתים השרופים בקורנפלקס ולא לאכול אותם".

אישה החברה בעמוד הפייסבוק "אמהות מבשלות ביחד" מתארת במה בדיוק היא נתקלה: "אולי תוכלו להרגיע אותי. קניתי היום בצהריים את הקופסא של הקורנפלקס הזאת ברמי לוי. פתחנו אותה היום בערב והבת הקטנה שלי אכלה מהקורנפלקס הזה וקראה לי לראות שהקורנפלקס עם כתמים שחורים! הסתכלתי בתוך השקית וכך זה נראה..צילמתי את התאריך ואת המספר שעל הקופסא, מישהי נתקלה בכזה דבר? האם זה מסוכן?? זה נראה לא טוב. אני קצת דואגת לבת שלי שאכלה מזה. (הקופסה היתה סגורה וחדשה עד שהבת שלי מזגה לעצמה)".

בכירי משרד הבריאות לאחר בדיקת קווי היצור של יוניליוור, בעת פרשת הקורנפלקס הקודמת (צילום: בראל אפרים, ynet)

בתגובות לפוסט זה סיפרו גולשים נוספים כי הם מצאו כתמים שחורים או חומים על קורנפלקס תלמה שקנו, ולדברי אחד מהם כשהוא פנה לחברה בנושא, נאמר לו "כך הקורנפלקס נראה כשהוא נשרף".

לפני יותר משנה התפוצצה כזכור "פרשת הסלמונלה" בדגני הבוקר של תלמה-יונילוור. לאחר שהיא נחשפה ב-TheMarker, הוציאה אז החברה הודעה בה הודתה ש"נמצא זיהום באחד מקווי הייצור במפעל הדגנים", מה שחולל סערה גדולה וגרר גל של ריקולים למוצרים שונים ובעיקר פגיעה חדה בצריכת המותג תלמה.

תגובת יוניליוור כפי שנמסרה ל-TheMarker: "מדובר בתופעה מוכרת של אפיית יתר נקודתית של קמחי קורנפלקס. אין כל חשש בצריכת המוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר