לעבודה, לאירוע או לפגישה: השמלות שינצחו בכל מצב

מי אנחנו? נשים. ומה אנחנו רוצות? אאוטפיט נוח, אך לא פשוט ובנאלי ובעיקר - מחמיא. שמלות בבדים רכים ובצבעים והדפסים מיוחדים הן הפתרון המושלם. הנה המעצבת שעושה את זה נכון עם חזון אחד ברור: לשים סוף לשכבות הבסיס (אופנה, צרכנות)

חיה כהן | מקודם |
השמלות שינצחו בכל מקום, בכל זמן (צילום: מזל חזוט)

לפני לידה, אחרי לידה, שבתות, חגים, עבודה, פגישות ואינסוף אירועים - אישה, ובטח אישה דתייה-חרדית, רווקה או נשואה, זקוקה למלתחה מגוונת במיוחד, בדגש על אחת כזו שתהיה נוחה, אך לא פשוט ובנאלית ובעיקר - מחמיאה. לכן, שמלות בבדים רכים ובצבעים והדפסים מיוחדים הן הפתרון המושלם, בטח כשהן מותאמות לכל אחת באופן אישי.

המעצבת מזל חזוט פיצחה את הקוד שעונה בדיוק לצרכים האלה, עם קולקציות בגובה העיניים שמצליחות לנוע באיזון מופלא בין קז'ואל, חגיגי, נשי, קלאסי, מודרני ונוח.

חזוט (29), היא מעצבת צעירה ומצליחה, נשואה לנתי ואם לשני בנים, יוסף ואליהו, שגדלה בשכונת סנהדריה בירושלים ולמדה בסמינר הישן. בתום לימודיה, היא יצאה לחקור את הצד האמנותי שתמיד בער בה ולמדה איפור, אך פחות התחברה. לאחר מכן, למדה תפירה אצל מרים לוי במשך שנתיים.

"בתור בחורה בת 19 פחות מצאתי את הדרך שלי לייצר מזה הכנסה קבועה והתחלתי לעבוד בחברת סלולר" מספרת מזל. "זו הייתה העבודה הראשונה שלי. שם למדתי את מודל שירות הלקוחות. כור היתוך רציני לכל מי שרוצה לעסוק בענפי השירות. מיקמו אותי במחלקת שימור לקוחות, ומיותר לציין שזו הייתה העבודה הכי קשה במערכת. חלק מדרישות העבודה זה לויאליות למערכת, לשמר את הלקוח כאילו הוא הלקוח האחרון בחברה, להחזיק בלקוח שעומד לנטוש. דרגת השימור הטובה ביותר היא לגרום ללקוח להיות מרוצה עד כדי כך שיסכים להתחייב לעוד 3 שנים לחברה. זה היה קשה אבל מאוד מספק. לא הייתי מסוגלת להיות נציגה שמתקינה חבילות גלישה. השימור מילא אותי בסיפוק אמיתי. לא אשקר ואומר שהיו ימים שהייתי חוזרת לבית בוכה בכלל איזה לקוח שקצת הגזים בביטוי האכזבה שלו מהחברה".

למזל אין ספק שהעובדה שהייתה במגע יומיומי עם לקוחות הפך אותה למי שהיא היום: מעצבת שקודם כל רואה את צרכי הלקוחה.

"זו עבודה שהתוותה עבורי את הדרך שבה היום אני מטפלת בלקוחות. לא הכל ורוד ואין דבר כזה מאה אחוזים של לקוחות מרוצות, בהיקפים שלי - אלפי לקוחות - יש פעמים שמתפספסים דברים; לקוחה שקיבלה שמלה ללא חגורה או שנפרמה מלמלה, אבל תמיד אנחנו לוקחים אחריות מלאה ומטפלים עד שתהיה מרוצה".

החלום הופך למציאות

בגיל 22, בהחלטה משותפת עם בעלה, פנתה מזל ללימודי עיצוב במסלול של השלוחה החרדית בשנקר.

שנתיים אחר כך, נפטר אביה והאבדה הכואבת הפכה לציון דרך חשוב בנסיקתה האישית. "אירוע כזה מעורר שאלות על מהות החיים וכמה זמננו שאול" אומרת מזל שבאותה תקופה החלה בתפירה אישית ללקוחות לפי הזמנה. "היינו רוכשות בדים מחנות מקומית באלעד ויוצרות יחד את החלום".

עם הזמן, מזל שמה לב שהבגדים עשויים כולם ממגוון מצומצם של בדים, גוונים וטקסטורות והחליטה לפתוח חנות בדים.

"זו הייתה הפריצה שלי משכירה לעצמאית והיה לי נורא קשה לעזוב את העבודה הקבועה ובמשך ארבעה חודשים עבדתי בבוקר כשכירה ומהשעה 5 אחר-הצהריים בחנות. נקרעתי. עד שראיתי שיש ביקוש והקרקע יציבה, התפטרתי מעבודתי כשכירה ויצאתי לדרך עצמאית.

לא היה לי כל ניסיון בפתיחת עסק, אך לא ממש רציתי להיעזר בסביבה כי אני מרגישה הכי טוב שאני עושה הכל לבד, אז הסתובבתי בנחלת בנימין, דיברתי עם יבואנים וסיפרתי להם על החלום שלי. חלקם היו סקפטיים וחלקם מאוד עודדו, ולבסוף, עם השקעה של המון כסף, הרבה חששות ודפיקות לב, פתחתי את החנות עם מבחר לא גדול, אבל חמוד וחדשני.

מהר מאוד החלו להתעניין בבדים ובסגנון העיצוב. הבאתי בדים מקוריים ובצבעים לא סטנדרטיים בציבור החרדי, והלקוחות אהבו את זה וזרמו איתי".

שנה לאחר פתיחת החנות, מזל יצאה לחקור את המקור ונסעה לטורקיה בירת האופנה בכל מה שקשור לבדים, וייבאה משם בדים בעיצוב אישי עם הדפסות שעיצבה בעצמה יחד עם גרפיקאיות.

מאז, החנות גדלה וכיום היא חוגגת שלוש שנים עם שלוש תופרות, חמש מוכרות ועבודה סביב השעון.

"אני טסה ארבע פעמים בשנה ל-48 שעות. בתחילה טסתי עם בעלי כדי להכיר את האזור ואת אנשי הקשר, אבל היום אני כבר נוסעת לבד".

טורקיה, לבד, אין חששות?

"הטיסות לטורקיה מלאות במערבולת רגשות. מצד אחד, התרגשות של קולקציה חדשה ומאידך חששות מפני ביטחון הנסיעה. הכי שובר זה שכמעט כל הטסים מישראל ממשיכים בטיסת קונקשן לארצות הברית ואני יוצאת לשדה עצמו שמלא בכאפיות ולבוש ערבי. לא נעים".

11 קולקציות תוך שנה וחצי

ההזמנות גדלו ואיתן הביטחון, מה שדחף את מזל לעצב קולקציה ראשונה. "אחרי תקופה ארוכה של תפירה אישית ללקוחות מבדי החנות, ראיתי שיש ביקוש גדול לשמלות מוכנות. לא כולן אוהבות וסבלניות לכל הקטע של התפירה, אז החלטתי לייצר את קולקציית FREE - שמלות ארוכות על גבול חלוק-שמלה. הלקוחות שלי עפו עליהן וכולן התלהבו ואהבו.

מבחינתי, לייצר קולקציה בעיצוב האישי שלי, עם בחירה מדויקת של חוט וכפתור היה חלום שהתממש".

הקולקציה הבאה התמקדה בשמלות אוברסייז שנחטפו מיד ומשם הכל התגלגל במהירות ומזל עיצבה 11 קולקציות תוך שנה וחצי.

"היה ביקוש גדול לסגנונות שונים של דגמים. לא מיהרתי להרחיב את מגוון הגזרות. הלכתי צעד אחרי צעד והסתבר שזה השתלם.

עם הזמן הלקוחות החלו לדרוש שאהיה נגישה יותר; "בואי לירושלים", "בואי לבני ברק". לפני ראש השנה בשנה שעברה עשיתי ליין קטן. דיברתי עם חברות והן החליטו לארח אותי בביתן בירושלים ובבני ברק. הנעתי את הרכב עם העובדת שלי ויצאתי למכירות - ורק אז הבנתי את היקף הביקוש הציבור המטורף.

לחורף כבר הכנתי כמות כפולה של סחורה והכל נגמר במהירות. הלקוחות רצו עוד ולפסח עיצבתי קולקציה מגוונת עם שלל דוגמאות, גזרה שמדגישה את המותן, גזרה שמתאימה להריון, מידות גדולות ועוד".

מה הסוד שלך?

"אני כל הזמן בעשייה ונפגשת עם עשרות לקוחות ביום, כל אחת והסיפור שלה, כל אחת והדרישות הייחודיות שלה שמלמדות אותי יותר ויותר על הצרכים במגזר. למשל, זאת בהריון, אבל זה סודי - אז אנחנו מחפשות יחד גזרה שלא תדגיש את הבטן, אך תיתן כבוד לגוף; האחרת אחרי לידה וצריכה גזרה ללא חתך במותן, אך כזו שמטשטשת את האזור; יש כאלו שמניקות ועבורן עיצבתי שמלות עם פתח קדמי; וישנן נערות רזות מאוד להן אנחנו מתאימות שמלות שיוצרות מותן וגורמות למראה גוף נשי".

מלבד ההתאמה האישית של גזרה, מזל וצוות העובדות שלה מתאימות לכל לקוחה את האורך, הבד והטקסטורה המחמיאים ביותר. בנוסף, בשל העובדה שהשמלות נתפרות מבדים שמזל מייבאת בעצמה, ניתן לקבל רצועת בד נוספת לשמלה ולהאריך אותה, אם צריך, מבלי שהתוספת תראה טלאי.

בימים אלה, מזל חותמת סבב מכירות פופ-אפ ענק של 30 יום בכל רחבי הארץ; ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, ביתר, בית שמש, אשדוד, כפר חב"ד, לוד, רחובות, קריית מלאכי, אלעד ועוד.

"אם בהתחלה הייתי עושה מכירות בבתים וסוחבת בעצמי את הסחורה, כיום המכירות מתקיימות באולמות, הסחורה מגיעה ברכב מסחרי עם עובדים שפורקים ומעמיסים את הסחורה, ובכל מכירה ישנו צוות של יועצות מכירה, קופאית, 2-3 סדרניות וכמובן אמא שלי שבאה לעזור וגם מדגמנת לנו את ליין המידות הגדולות על מנת שכל לקוחה תקבל את השירות הכי טוב שיש. לאחרונה, החלה לעבוד אצלי מזכירה שהיא יד ימיני והיא דואגת לשירות הלקוחות במסירות".

החזון: סוף לשכבות בסיס

"אני שמחה להיות חלק מהמעצבות המובילות את המהפך הצרכני, ובין השאר, עוזרת להרבה מעצבות מתחילות המבקשות ייעוץ איך להתחיל קולקציה ראשונה, איך לא ליפול לטעויות. אפילו שהן יכולות להיות יום אחד מתחרות שלי, אני ממריצה ונותנת טיפים, כי אני מאמינה שאישה שמתלבשת בצניעות ובסטייל תבחר לרכוש פריטים ממזל חזוט אבל גם ממעצבות אחרות.

החזון שלי הוא ליצור פתרון אמיתי לנשים ונערות שרוצות ללבוש פריט אחד ללא שכבות בסיס, בלי הארכות ובלי התנצלויות" מצהירה מזל. "אני אמשיך ליצור אופנה בסטייל מדויק תוך שמירה על גדרי הצניעות המתבקשים בציבור שלנו, בארץ ובעולם".

>> להזמנות באתר של מזל חזוט וליצירת קשר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית