שאף ל"מות קדושים"

17 שנות מאסר למחבל שביצע פיגוע ברעננה

המחבל שביצע לפני שנתיים את פיגוע הדקירה ברעננה, נשלח היום ל-17 שנות מאסר. השופט התייחס ל"לינץ'" שבוצע בו בזירה כמעשה ראוי שנועד להשתלט עליו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפגיעו ברעננה (צילום: פלאש 90)

בבית המשפט המחוזי-מרכז בלוד נגזר היום (שני) עונש של 17 שנות מאסר דינו של המחבל טארק דוויק, בן 22 ממזרח ירושלים, שביצע את פיגוע הדקירה ברעננה לפני שנתיים.

השופט קיבל את טענות הפרקליטות כפי שפורטו בכת האישום, ממנו עול כי עוד לפני הפיגוע התבטא דוויק במספר הזדמנויות באופן שגילה רצונו למות "מות קדושים" ולהפוך לשהיד.

יומיים לפני הפיגוע החל דוויק לעבוד באתר בניה בעיר רעננה וביום הפיגוע הוא הגיע למקום במטרה לרצוח יהודים, כפי שהחליט זמן קצר קודם לכן.

"הציצית הצילה אותי": האדם שנדקר בידי המחבל מתאר (ארכיון כיכר השבת)

לשם כך נטל דוויק סכין, הסתיר אותה בכיס מכנסיו והלך לתחנת אוטובוס שברחוב אחוזה 98 ברעננה, בה באותו זמן עמד אדם. כשהמחבל הבחין בו והעריך שהוא יהודי, "החליט לגרום למותו", כלשון התביעה.

דוויק שלף מכיס מכנסיו את הסכין, אחז אותה בידו, קרא "אללה אכבר" והחל לדקור את האדם שעמד בתחנה באמצעות הסכין. הנדקר נאבק בדוויק, תחילה בעמידה, ובהמשך, לאחר שנפל ארצה, בשכיבה.

במקביל החלו להתאסף בקרבת המקום מספר עוברי אורח אשר סייעו לנדקר להיחלץ בכך שבעטו את הסכין מידו של דוויק, ואף הכו אותו כדי שיפסיק את מעשיו.

כזכור, כתוצאה ממעשה הדקירה נגרמו למחבל פצעי חדירה וחתכים בפניו ובשאר חלקי גופו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר