בגל האלימות האחרון

תביעה נגד קצין משטרה שהיכה קטין: "דם החרדים הפקר"

כתב תביעה אישי ראשון הוגש לאחרונה נגד קצין משטרה שהיכה באכזריות קטין חרדי שחש כי צעק לעברו קריאות גנאי, בגל האלימות האחרון באזור שכונת מאה שערים (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלימות כלפי קטין חרדי. אילוסטרציה (צילום: צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצונים)

תביעה אישית ראשונה מצד קטין חרדי כנגד קצין משטרה שהיכה אותו בגל האלימות האחרון, הוגשה בימים אלו. הקטין, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, הגיש כתב תביעה על סך 75 אלף ש"ח נגד הקצין.

בכתב התביעה נטען, כי לפני כחצי שנה הוא צעד מהישיבה בה למד לעבר שכונת מאה שערים, על מנת להשתתף בחתונה של חברו. "כאשר הגיע התובע לצומת כיכר השבת", מתואר בתביעה, "הוא נתקל במחאה, כאשר במהלכה העליבו צעירים את השוטרים".

"או אז הגיח הקצין שסבר כי התובע הוא זה שקרא את הקריאות, גרר אותו לעבר המשך הרחוב, ובשלב מסוים הלם בפניו בחוזקה באמצעות אגרופו. מעוצמת המכה נפצע התובע ודם ירד מפיו, כובעו הועף והעדשה במשקפיו נשברה". לדברי התובע, "הקצין המשיך להשתולל והלם בפניו של התובע בשנית, תוך שהוא צורח עליו".

לבית המשפט אף נשלח תיעוד מהאירוע בו נראה בבירור כיצד הקצין תוקף את הצעיר על לא עוול בכפו. "כתוצאה מהתקיפה נשברה עדשת משקפיו של התובע, הוא חש בכאבים חזקים בפניו ובשיניו, וסבל מטראומה", נכתב.

ניסיונות חילוץ של ילד חרדי מידי שוטרים (ארכיון: באדיבות המצלם)

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הקטין אומר: "הגיע הזמן ששוטרים העושים דין שדה ומכים אזרחים יישאו באחריות על מעשיהם הנלוזים, וודאי כאשר המדובר בקצין שאמור לשמש דוגמה לכל".

"לצערי, דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר, והגיע הזמן לשנות את המשוואה ולפיה חרדים סופגים מכות משוטרים ואלה ממשיכים להכות - ואין דין ואין דיין. על שולחני נמצאים עוד 20 תיקים דומים של חרדים אשר הוכו והותקפו על לא עוול בכפם. יידע כל שוטר מתעלל כי הוא ישלם בכיסו - ואני מקווה שגם במשרתו - כדי שההתעללות תיפסק".

יצויין, כי במקביל להגשת תביעת הפיצויים האישית, גם נפתחה נגד הקצין חקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר